به گزارش خبرگزاری فارس، فابیان ماین‌فیش، وزیر امور اقتصادی سوئیس گفت: «تصمیم‌های آمریکا در زمینه تحریم‌ها اثری بر وضعیت حقوقی سوئیس در قبال ایران ندارد.» به نوشته پایگاه «سوئیس اینفو»، ماین‌فیش در عین حال خاطرنشان کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر شرکت‌هایی که با ایران مبادلات تجاری دارند اثرگذار خواهند بود. او گفت: «سوئیس تاسف خود را از این بابت که وضعیت تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر رو به وخامت گذاشته، ابراز می‌دارد.» این مقام سوئیسی افزود: «دولت سوئیس از منافع اقتصادی این کشور دفاع خواهد کرد اما نمی‌تواند واکنش شرکت‌ها به فضای جدید را به آنها دیکته کند. او در ادامه تاکید کرد: «دولت توصیه می‌کند شرکت‌ها روابط تجاری خودشان با ایران را پیگیری کنند و درباره وضعیت موجود، اطلاعات کسب کنند.»

الجبیر: از تحریم‌ها حمایت می‌کنیم

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان ضمن حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی حمایت تهران از تروریسم شد. به گزارش «ایسنا» به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، وزیر خارجه عربستان در یک نشست خبری در مقر وزارت خارجه این کشور در ریاض در پاسخ به سوالی در رابطه با امکان برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان مدعی شد: «ایران حامی تروریسم در جهان است، ما دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را نمی‌پذیریم. موضع ما در این رابطه هیچ تغییری نکرده است و این تنها موضع ما نیست، بلکه موضع تمام کشورهای جهان است.» وی در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز گفت که عربستان از تحریم‌های آمریکا علیه تهران حمایت می‌کند.

اسلام‌آباد: در حال بررسی پیامدهای تحریم‌ها هستیم

همچنین سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که کشورش ضمن محفوظ دانستن حق خود برای پیگیری منافع اقتصادی مشروع، در حال بررسی پیامدهای تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه «پاکستان‌تودی»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به سوالی درباره تاثیر از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر روابط تجاری تهران- اسلام‌آباد گفت: «ما در حال بررسی پیامدهای اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم». محمد فیصل افزود: «البته پاکستان به‌عنوان یک کشور مستقل، برای خود حق پیگیری منافع اقتصادی و تجاری مشروع را در حین احترام گذاشتن به رژیم حقوق بین‌الملل محفوظ می‌داند». اظهارات این مقام پاکستانی در حالی صورت گرفته که روز پنج‌شنبه در خبرها آمده بود که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در تماس تلفنی با «عمران خان» برنده انتخابات اخیر پاکستان و نخست‌وزیر آتی این کشور رایزنی و او را برای سفر به تهران دعوت کرده است.