شماره روزنامه ۵۹۸۷
|

  • طلای سرخ در اوج

    دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی: گواهی‌‌‌های طلای سرخ فروردین ۱۴۰۳ را در اوج به پایان می‌‌‌رسانند. کاهش برداشت زعفران در سال زراعی گذشته، افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و سوق سرمایه به بازارهای مالی و کالایی کشور با هدف در امان ماندن از کاهش ارزش پول ملی، دلایل صعود طلای سرخ در بازارهای رسمی کشور ظرف یک‌ماه اخیر بود. با این حال، برخی فعالان این بازار از احتمال افزایش تولید در سال زراعی جدید و کاهش قیمت‌ها در میان‌مدت خبر می‌دهند.
  • مس رکورد قیمتی دوساله را شکست

    دنیای‌اقتصاد: قیمت مس در بازارهای جهانی در حالی به بالاترین سطح دوسال اخیر رسید که میزان تقاضا برای این فلز سرخ همچنان ضعیف است. از طرفی تقویت دلار موجب اوج‌‌‌گیری نرخ مس شده و در روز ۱۵آوریل قیمت مس به ۴.۳دلار به ازای هر پوند رسید که نوعی رکورد قیمتی محسوب می‌شود. بررسی بازارهای جهانی نشان می‌دهد که معاملات آتی مس در روز ۱۵آوریل به ۴.۳دلار به ازای هر پوند رسیده که بالاترین سطح طی دوسال اخیر به حساب می‌‌‌آید، چراکه تقویت دلار در مقابل تضعیف تقاضا ایستادگی کرد و در نهایت پیروز این دوئل بود.
  • مشتریان شمش عقب‏‏‌نشینی کردند

    دنیای اقتصاد: افزایش انتظارات تورمی ناشی از هیجانات اوج‏‏‌گیری درگیری در منطقه موجب شد تا قیمت محصولات زنجیره فولاد، به‌ویژه شمش فولادی، در کانال صعودی قرار بگیرد، اما با فروکش کردن اما و اگرهای ادامه تنش‏‏‌ها، امیدها به کاهش قیمت افزایش یافت و از این‌رو در بازار فیزیکی بورس‌کالای روز دوشنبه تعداد عرضه‏‏‌کننده‌ها از مشتریان پیشی گرفت و در نهایت ۶۳‌درصد شمش‏‏‌های عرضه‌شده به فروش رسید.
  • سه‌گانه صعود فلزات

    دنیای اقتصاد- راضیه احقاقی: وضع تحریم‌‌‌های جدید علیه فلزات تولیدشده توسط روسیه از سوی غرب، عقب‌‌‌نشینی شاخص دلار آمریکا و افزایش تنش در خاورمیانه، سه‌عامل تقویت بهای فلزات اساسی در بازار جهانی ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها در هفته جاری یعنی دوشنبه پانزدهم آوریل بود. به این ترتیب بهای هر تن مس به رکورد قیمتی ۲۲ماه اخیر خود صعود کرد؛ آلومینیوم به رکورد قیمتی ۱۵ماه اخیر خود رسید و نیکل کانال قیمتی ۱۸‌هزار دلاری را بازپس گرفت.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر