شماره روزنامه ۶۰۴۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۰ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۶۰۱۰

  • هشدار برقی بخش‌خصوصی

    دنیای اقتصاد: نگرانی درباره قطع احتمالی برق در تابستان امسال یکی از محورهایی بود که در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مورد تاکید قرار گرفت. رئیس اتاق تهران پیشنهاد کرد که کاهش مصرف برق خانگی به‌عنوان راه‌حل، مورد توجه قرار گیرد تا آسیبی به صنایع وارد نشود.
  • رویای ایتالیایی در کنار مجسمه آزادی

    اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا-آمریکا (Italy-America Chamber of Commerce) یک سازمان غیرانتفاعی است که به ترویج و توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایتالیا و ایالات‌متحده آمریکا می‌پردازد. این اتاق بازرگانی در سال‌۱۸۸۷ تاسیس شده‌است و مقر آن در شهر نیویورک قرار دارد. روابط بازرگانی بین ایتالیا و آمریکا یکی از پرسابقه‏‏‏‌ترین و مهم‌ترین روابط دوجانبه در صحنه بین‌المللی است. این دو کشور با سابقه طولانی در حوزه تجارت، همواره نقش مهمی در توسعه روابط تجاری در جهان داشته‏‏‏‌اند. با پیشرفت‌های فناوری و توسعه‌تجارت‌جهانی، روابط تجاری بین ایتالیا و آمریکا نیز گسترده‏‏‏‌تر شده‌است.
  • زیان ‌میلیارد دلاری تحریم‌ها به ایران

    دنیای‌اقتصاد: رفع موانع تولید و بهبود مستمر محیط کسب‌وکار از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش‌خصوصی به‌شمار می‌رود، تا جایی‌که فعالان صنایع مختلف معتقدند اصلاح ساختارها در این مسیر شانه به شانه تحریم‌ها می‌زند. به همین جهت در روز دوم همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴، پنلی با عنوان «محیط پیش‌برنده برای شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارها» با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.
  • کمیته ارزی اتاق ایران با مصوبه هیات‌رئیسه احیا شد

    دنیای‌اقتصاد: عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران می‌گوید: براساس درخواست‌‌‌‌‌‌ فعالان اقتصادی بخش خصوصی، کمیته ارزی اتاق ایران با مصوبه هیات‌رئیسه اتاق احیا شده و جلسات این کمیته هر دو هفته با حضور ذی‌نفعان و سیاستگذاران ارزی برگزار می‌شود.
  • استفاده از ظرفیت اتاق‌های مشترک برای توسعه صادرات ضروری است

    دنیای‌اقتصاد: قاسم کریمی، رئیس اتاق ارومیه در دیدار با رئیس و اعضای اتاق مشترک ایران و انگلیس، با اشاره به‌جایگاه استان آذربایجان‌غربی در تجارت با اروپا، استفاده از ظرفیت اتاق‌های مشترک را یک گام ضروری برای توسعه صادرات عنوان کرد.
  • نمایشگاه دائمی صنایع‌‌‌‌دستی استان کردستان در تهران ایجاد می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: مریم جلالی، معاون وزیر میراث‌فرهنگی از ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌‌‌‌دستی استان کردستان در تهران و همچنین برگزاری هفته صنایع‌‌‌‌دستی کردستان در پایتخت برای معرفی ملی صنایع‌‌‌‌دستی این استان خبر داد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر