کاخ سفید: کی‌یف در نشست آتی ناتو دعوتنامه‌ای دریافت نخواهد کرد

به گزارش ایسنا،  «مایکل کارپنتر» مدیر بخش اروپا در شورای امنیت ملی کاخ سفید بیان کرد: «اوکراین در نشست آتی ناتو دعوتنامه‌ای دریافت نخواهد کرد و فکر می‌کنم این موضوع بسیار واضح اطلاع‌رسانی شده است.»

خبر مرتبط
سودای گرجستان برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا

گرجستان به دنبال رسیدن به دو هدفش یعنی الحاق به ناتو و اتحادیه اروپاست.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام آمریکایی گزارش کرد: «با این حال آنچه قرار است رونمایی شود، اقداماتی است که امکان عضویت اوکراین در ناتو را فراهم می‌سازد.»

مایکل کارپنتر در ادامه با اشاره به اقدامات ناتو در جنگ اوکراین گفت: «کاخ سفید نسبت به مشارکت ناتو در اوکراین بسیار محتاط است و به دنبال تعادل می‌گردد. همیشه انتقادهایی وجود دارند اما نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین احتیاط پیشه و همیشه تعادل را رعایت می‌کنیم.»

او هم‌چنین خاطر نشان کرد که انتظار ندارد ائتلاف نظامی ناتو عضویت اوکراین را طی نشست سران ناتو در ماه ژوئیه در واشنگتن دی‌سی صادر کند.

این مقام کاخ سفید ضمن اذعان نسبت به قدرت اقتصادی روسیه در برابر تحریم‌های آمریکا گفت: «ما پایداری و انعطاف‌پذیری اقتصاد روسیه را نتوانستیم پیش‌بینی کنیم. این کشور در ۲ سال و نیم گذشته نسبتا انعطاف‌پذیر بوده و بنابراین ما باید به دنبال اقدامات بیشتری جهت تحمیل هزینه‌های بیشتر علیه روسیه باشیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.