خبر خوش ناتو برای زلنسکی/ حمایت‌ها از اوکراین ادامه خواهند داشت

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مقر ناتو در بروکسل با رابرت فیتسو، نخست‌وزیر اسلواکی، گفت: «متحدان ناتو در حال تامین سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی به اوکراین هستند و من اطمینان دارم که این حمایت ادامه خواهد داشت. من همچنین مطمئن هستم که ایالات متحده به یک نتیجه خواهد رسید. بحث‌هایی که در کنگره در جریان است، با نتیجه‌ای به پایان می‌رسد که ایالات متحده به حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه دهد.»

واکنش ناتو به اظهارت پوتین درباره جنگ اوکراین

رئیس ناتو همچنین هشدار داد که «توقف کمک نظامی به کی‌یف، جنگ را طولانی می‌کند، نه اینکه به آن پایان دهد» و از پیش‌بینی چگونگی تحولات جنگ در سال آینده خودداری کرد.

شرط پوتین برای صلح با اوکراین

استولتنبرگ گفت: «در مورد اوکراین، من فکر می‌کنم که باید بپذیریم که جنگ‌ها طبیعتا غیر قابل پیش‌بینی هستند. بنابراین هیچکس نمی‌تواند دقیقا بگوید که در سال آینده وضعیت چطور است و به کجا می‌رسیم. اما آنچه می‌توانیم بگوییم این است که تنها راه رسیدن به یک راه‌حال عادلانه و پایدار این است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را متقاعد کنیم که در میدان جنگ پیروز نخواهد شد و تنها راه برای اطمینان از اینکه رئیس جمهور پوتین متوجه می‌شود که نمی‌تواند در میدان جنگ پیروز شود، ادامه حمایت از اوکراین است.»

قانونگذاران ایالات متحده در تلاش برای توافق بر سر لایحه کمک مالی ۱۱۱ میلیارد دلاری هستند که شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین است که از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده درخواست شده است. این درخواست هفته گذشته به دلیل اختلاف‌نظرات در کنگره آمریکا مسدود شد و جمهوری‌خواهان خواستار گنجاندن تدابیر امنیتی مرزی در این لایحه شدند.

پس از آن که روسیه عملیات نظامی خود را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی حمایت نظامی خود را از کی‌یف افزایش دادند. کرملین بارها نسبت به تشدید بیشتر اوضاع که منجر به دخالت مستقیم ناتو در درگیری شود، هشدار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.