واکنش ناتو به اظهارت پوتین درباره جنگ اوکراین

استولتنبرگ امروز پنجشنبه همزمان با اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر اینکه صلح در اوکراین تا زمان رسیدن مسکو به اهدافش پایان پیدا نمی‌کند، گفت: یک خطر واقعی وجود دارد که اگر روسیه بتواند در اوکراین پیروز شود، احتمالا در آنجا متوقف نخواهد شد.

دبیرکل ناتو افزود: این چشم انداز است که ادامه حمایت نظامی از کی‌یف را برای متحدان اوکراین در ناتو الزامی می‌کند.

وی در ادامه سیاست های قبلی ناتو در قبال روسیه گفت: اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، یک خطر واقعی وجود دارد که تهاجم او در آنجا پایان پیدا نکند. حمایت ما صدقه نیست، یک سرمایه گذاری برای امنیت ما است.

رئیس جمهور روسیه پیش از ظهر امروز پنجشنبه در کنفرانس سالانه خبری خود گفته بود: صلح زمانی وجود خواهد داشت که مسکو به اهداف خود در اوکراین دست پیدا کند.

پوتین همچنین با اشاره به خستگی در میان متحدان اوکراین برای ادامه کمک‌ها به این کشور گفت که به نظر می‌رسد که کمک خارجی به کی‌یف در حال تمام شدن است.

وی در ادامه افزود: یا ما بر سر صلح در اوکراین توافق می‌کنیم یا مشکل را با استفاده از زور حل می‌کنیم.

پوتین گفت: نیروهای مسلح روسیه به جنگ در اوکراین ادامه می‌دهند تا اهداف این کشور در اوکراین برای «خلع سلاح اوکراین» و «نازی زدایی» را جامه عمل بپوشانند. مسکو این دو عامل را تهدیداتی می‌داند که ممکن است در آینده از سوی این کشور امنیت روسیه را تهدید کند، ادامه می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.