پزشکیان: برای ایران و ایرانی تلاش می‌کنم

نامزد ریاست جمهوری در جمع مردم یزد با اشاره به اینکه هیچ کشور و هیچ حکومتی بدون جامعه هماهنگ و معتدل و پایبند نمی‌تواند راه به جایی ببرد، گفت: ملت‌ها برای اینکه بتوانند امنیت را پیاده کنند، باید پشتوانه مردمی داشته باشند. پشتوانه مردمی به ما قدرت می‌دهد که مذاکره کنیم و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

پزشکیان یزد را شهر علمای بزرگ و دانشمندان و بزرگان دانست که برای کشورمان افتخارات بزرگی آفریدند. بزرگانی همچون حائری یزدی که حوزه علمیه قم را پایه گذاری کرد. وی اظهار داشت: شهر یزد، شهر علمایی چون شهید صدوقی از شهدای بزرگ روحانی و آیت الله خاتمی است.

مسعود پزشکان گفت: ما برای پیشرفت مملکت به دانشمندان و نخبگان نیاز داریم، در دانشگاه‌های دولتی و آزاد و تمامی دانشگاه‌ها نخبگانی هستند که می‌توانند مشکلات را حل کنند و شهر یزد، مملو از استعدادهای علمی است که با استفاده از آنها می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: در شهر یزد، زندگی مسالمت آمیز با ادیان مختلف، با زرتشتیان و قومیت‌های مختلف همچون کلیمیان کاملاً روشن و برجسته است و این نشانه این است که فرزندان یزد می‌توانند منادی گفتگوی تمدن‌ها باشند و این از فرهنگ یزد برمی آید. وی گفت: از شما خواهش می‌کنم مرا به عنوان یک خدمتگزار بپذیرید، بنده یک آدم معمولی هستم و می‌خواهم خدمتگزار شما بشوم.

نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به شما قول می‌دهم، دروغ نخواهم گفت، خیانت نخواهم کرد، صادق خواهم بود و با تمام وجود برای ایران و ایرانی تلاش خواهم کرد. مسعود پزشکیان گفت: تمام تلاش خود را می‌کنم تا از همه قومیت‌ها، گروه‌ها و مذاهب برای ارتقا و رشد این مملکت استفاده کنم.

وی با اشاره به اینکه ایران، متعلق به یک دسته و یک جناح نیست گفت: ایرانی‌ها می‌توانند ایران را درست کنند و شهر شما الگوی تحمل گفتگو با ادیان‌، با زرتشتی‌ها، کلیمیان و با دنیا می‌تواند باشد، شما می‌توانید این فرهنگ را در ایران و در دنیا با هم گسترش دهید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.