شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۶ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۷۶

  • جنگ موتورهای جست‌وجوی هوش مصنوعی

    دنیای اقتصاد: خالق چت‌بات انقلابی چت جی‌پی‌تی با معرفی موتور جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام سرچ جی‌پی‌تی (SearchGPT)، رسما حاکمیت مطلق گوگل بر بازار جست‌وجوی اینترنتی را به چالش کشیده است. بسیاری این نبرد رقابتی را مقابله مایکروسافت - به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار اوپن ای‌آی- و گوگل می‌دانند که از سال‌ها پیش شکل گرفته است. سرچ جی‌پی‌تی امکان جست‌وجوی مبتنی بر چت ‌جی‌پی‌تی را فراهم می‌کند و پاسخ‌ها از سوی موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت بازیابی، خلاصه و ارائه می‌شوند.
  • صدور ۱.۲میلیون گواهی امضای الکترونیک در بهار ۱۴۰۳

    دنياي اقتصاد: معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رشد ۶۵.۵ درصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد. رضا جوادی‌نیا در این خصوص گفت: «در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار گواهی امضای الکترونیکی در زیرساخت کلید عمومی کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۶۵.۵ درصد رشد داشته است.»
  • سیگنال در روسیه فیلتر شد

    ایسنا: اپلیکیشن رمزنگاری شده «سیگنال» (Signal) به دلیل نقض قوانین مربوط به فعالیت‌های ضد تروریستی در این کشور مسدود شده است. خبرگزاری اینترفکس روز جمعه به نقل از دیده‌بان ارتباطات روسیه‌(روس کومنادزور) گزارش کرد که دسترسی به اپلیکیشن پیام‌رسان «سیگنال» به دلیل نقض قانون روسیه که به‌منظور جلوگیری از استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای اهداف تروریستی و افراط‌گرایی ضروری است، مسدود شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر