شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۷ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۰۷۷

  • ماموریت پنجمین معاون اقتصاد دانش‌بنیان

    دنیای اقتصاد -مهسا طاعتی: در حالی که بررسی عملکرد چهار معاون علمی و فناوری نشان می‌دهد که فعالان ارزیابی مثبتی از دوره فعالیت سورنا ستاری به جهت تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان دارند و از روح‌الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان مدافع تبعیض فناورانه و اینترنت طبقاتی انتقاد دارند، مسعود پزشکیان در هفته جاری حسین افشین را به عنوان پنجمین معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منصوب کرد. به نظر می‌رسد که بازیگران اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور شناخت چندانی از معاون علمی جدید ندارند، با این حال امیدوارند که او ادامه‌دهنده مسیر رشد این اکوسیستم باشد. البته برخی از فعالان به او پیشنهاد می‌کنند تا افزایش حضور استارت‌آپ‌ها در بازار سرمایه، تقویت تعامل با بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانون تولید دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهد.
  • معاون آذری‌جهرمی، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات شد

    مهر: روز گذشته ستار هاشمی به عنوان گزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. مسعود پزشکیان صبح دیروز نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. در این نامه ستار هاشمی به عنوان گزینه وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شده است. وی در سال ۱۳۹۸ از سوی محمد‌جواد آذری‌جهرمی به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شده بود و در حال حاضر استاد هوش مصنوعی در دانشگاه شیراز است.
  • لغو ممنوعیت استفاده از محصولات امنیت سایبری یک شرکت خارجی

    ایسنا: مرکز مدیریت راهبردی افتا به دستگاه‌های اجرایی کشور (دارای زیرساخت حیاتی) اجازه داد تا بتوانند از محصولات امنیت سایبری شرکت چینی Sangfor استفاده کنند. مرکز مدیریت راهبردی افتا با توجه به پذیرش و تعهد شرکت Sangfor مبنی بر قبول و انجام تمام بندهای ابلاغیه ضوابط سامانه‌ها و سکوهای خارجی حوزه امنیت، ممنوعیت خرید و استفاده از محصولات این شرکت را لغو کرده است.
  • اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد

    مهر: وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد پس از آنکه اینستاگرام قبول کرد با مقامات این کشور همکاری و نگرانی‌هایشان را برطرف کند، دسترسی به پلتفرم را احیا خواهد کرد. البته وب‌سایت نت‌بلاکس اعلام کرد: «بررسی‌های ما احیای وسیع اینستاگرام در ترکیه را نشان نمی‌دهند. ما از نزدیک شرایط را رصد می‌کنیم.» ترکیه پنجمین بازار بزرگ اینستاگرام از لحاظ استفاده از پلتفرم است و این پلتفرم ۵۷ میلیون کاربر ترکیه‌ای دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر