فواید مصرف فولیک اسید در آقایان

در حال حاضر نسخه آزمایشگاهی این ویتامین نیز ساخته می‌شود که با نام اسید فولیک شناخته می‌شود. پس به نوعی می‌توان گفت که اسید فولیک همان ویتامین B۱۲ خواهد بود. این ماده نقش بسیار مهمی در فرایند خون‌سازی دارد و هر گونه کمبود آن منجربه بروز کم خونی خواهد شد. در این بین مصرف اسید فولیک برای سلامتی آقایان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اسید فولیک؛ عامل درمان افسردگی در آقایان

افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی در آقایان است که عوامل زیادی منجر به بروز آن می‌شوند. بررسی‌ها نشان داده است که کمبود اسید فولیک در خون می‌تواند علائم افسردگی در مردان را گسترش دهد. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که مردان افسرده سطح اسید فولیک کمتری در خون خود دارند که باید به آن توجه کرد.

به همین علت معمولا روانپزشکان در کنار داروهای ضدافسردگی، اسید فولیک را نیز پیشنهاد می‌دهند که یک انتخاب بی‌نظیر برای شما خواهد بود. با توجه به مستنداتی که در این بخش وجود دارد، اسید فولیک می‌تواند شادابی و نشاط بیشتری را برای فرد به دنبال داشته باشد. در چنین شرایطی به شما توصیه می‌کنیم که حتما غذاهای سرشار از اسید فولیک را بخورید و یا اینکه از مکمل‌ها استفاده کنید.

افزایش سلامت قلب با اسید فولیک

قلب یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که کوچک‌ترین اختلال در آن می‌تواند آسیب‌های زیادی را در پی داشته باشد. یکی از عوامل مهمی که باعث بروز مشکلات قلبی و عروقی می‌شود میزان بالای هورمون هوموسیشتاین در خون است. در صورتی که میزان اسید فولیک در خون کم باشد، غلظت این هورمون در خون بیشتر می‌شود که با خطرات قلبی همراه است. بر همین اساس اگر آقایان مقدار مناسبی از اسید فولیک را در خون خود داشته باشند کمتر دچار مشکلات قلبی خواهند شد.

همچنین اثبات شده است که اسید فولیک نقش ویژه‌ای در تنظیم فشار خون دارد. به همین علت وجود اسید فولیک مناسب در خون می‌تواند از این لحاظ نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. تنظیم بودن فشار خون می‌تواند منجر به سلامتی هر چه بیشتر قلب شود. اگر دوست دارید که قلب شما به صورت منظم بزند، حتما اسید فولیک را به مقدار مورد نیاز به بدن خود برسانید.

رشد مو در آقایان با مصرف اسید فولیک

داشتن موهای پرپشت و زیبا تاثیر زیادی بر روی زیبایی خواهد داشت. از همین رو کچلی و ریزش مو در آقایان تاثیر منفی بر روی ظاهر آن‌ها خواهد داشت. یکی دیگر از فواید مصرف اسید فولیک برای آقایان این است که باعث افزایش سرعت رشد مو در آن‌ها می‌شود. ریزش مو در اکثر مردان اتفاق می‌افتد و با افزایش سن علائم آن تشدید می‌شود. از همین رو مردان به دنبال راه هایی هستند که بتوانند این مشکل را حل کنند. اسید فولیک یا همان ویتامین B۹ نقش بسیار مهمی در رشد موها دارد.

در حقیقت این ماده می‌تواند در رشد و تکثیر سلول‌های مو بسیار عالی عمل کند. همچنین کم بودن میزان اسید فولیک در خون باعث افزایش ریزش مو در آقایان خواهد شد. از همین رو اگر می‌خواهید که از بروز طاسی در سر جلوگیری کنید، بهتر است که به فکر خرید مکمل اسید فولیک باشید. معمولا در داخل مکمل‌ها سایر مواد سازنده همچون بیوتین و ویتامین B۱۲ نیز قرار می‌گیرد که به رشد هر چه بیشتر موها کمک می‌کنند.

فولیک‌اسید، یکی از مکمل‌های مغذی برای سلامت بدن است. این مکمل از گروه ویتامین‌های ب بوده و حلال در آب است. به عبارت دیگر، فولیک‌اسید شکلی ساختگی از ویتامین ب بوده که در بدن انسان ساخته نشده و باید از طریق خوردن این مکمل جذب شود. فولیک اسید دارای خواص و فوائد زیادی است که از بین تمامی آن ها می‌توان به پیشگیری و درمان آنمی و کم‌خونی در فرد اشاره کرد.

کم خونی و یا آنمی یکی از بیماری‌های رایج در بین خانم‌ها، مخصوصا زنان باردار و شیرده است که می تواند علاوه بر سلامت فرد، سلامت جنین را هم به خطر بیندازد. مصرف فولیک اسید در زنان باردار به جلوگیری از سقط جنین انجامیده و در زنان شیرده هم می‌تواند به تقویت بدن مادر کمک کند. در دختران و خانم‌ها هم کمبود فولیک‌اسید می‌تواند به ریزش مو، خوردشدن موها، شکنندگی ناخن‌ها و پیری پوست بینجامد، بنابراین مصرف فولیک‌اسید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات به تمامی خانم‌های جوان هم توصیه می‌شود.

بهبود باروری آقایان با اسید فولیک

متاسفانه بسیاری از آقایان به مشکل ناباروری روبرو هستند که برای آن‌ها بسیار مشکل‌ساز است. خوشبختانه اسید فولیک تاثیر مثبتی بر روی باروری آقایان دارد که باید به آن توجه داشته باشید. این تاثیرگذاری ویژه بر اساس یک مطالعه علمی در سال ۲۰۰۲ میلادی کشف شد. طبق این تحقیقات چنان‌چه مرد نابارور به مدت ۶ ماه به شکل روزانه ۵ میلی گرم اسید فولیک مصرف کند‌، بعد از آ‌ن تعداد اسپرم‌‌ها حدود ۷۴ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر همین اساس مصرف مکمل فولیک اسید برای بهبود باروری در مردان توصیه می‌شود. نکته مهم دیگر این است که اسید فولیک می‌تواند کیفیت اسپرم‌های تولیدی در بیضه‌ها را افزایش دهد. به همین علت در این شرایط احتمال باروری به شدت افزایش پیدا می‌کند. ناگفته نماند که برخی از محققان معتقدند که این تاثیرات هنوز قطعی نیست. از همین رو پژوهشگران در حال تحقیق‌های بیشتری پیرامون این موضوع هستند تا حقیقت را دریابند. با این حال افرادی هستند که از مکمل‌های اسید فولیک استفاده کرده و تاثیرگذاری آن را دیده‌اند.

عوارض احتمالی مصرف فولیک اسید

درست است که اسید فولیک یک عنصر ضروری در بدن است ولی غلظت بیش از حد آن نیز می‌تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد. از همین رو شما باید عوارض احتمالی آن را در نظر داشته باشید. یکی از عوارض جانبی اسید فولیک بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان پروستات است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردان با افزایش سن دچار مشکلات پروستات می‌شوند. از همین رو حتما باید اسید فولیک به مقدار نیاز به بدن برسد.

یکی دیگر از عوارض مصرف بیش از حد اسید فولیک، ضعف سیستم ایمنی است که خطرات متعددی به دنبال دارد. زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، بیماری‌های ویروسی و باکتریایی راحت‌تر فرصت رشد پیدا می‌کنند. چنانچه اسید فولیک از طریق مواد غذایی به دست آید، زیاد بودن مقدار آن نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که برای خرید مکمل اسید فولیک و مصرف آن باید حتما سرانه مصرف مشخصی داشته باشید.

انواع مختلف مکمل اسید فولیک برای آقایان

انواع مختلف مکمل اسید فولیک برای آقایان

امروزه بسیاری از شرکت‌های دارویی در حال تولید و عرضه مکمل اسید فولیک هستند که هر کدام از آن‌ها فرمولاسیون خاص خود را دارند. برخی از این مکمل‌ها به شکل مستقل تولید شده و فقط دارای همین ماده هستند. برخی دیگر از مکمل‌ها نیز به صورت مولتی‌ویتامین هستند. در این موارد تمامی ویتامین‌های مهم و ضروری برای بدن قرار گرفته است که می‌تواند کمبود تمامی ویتامین‌ها را برطرف سازد. همچنین در نمونه‌های دیگری از مکمل‌ها نیز شاهد وجود ویتامین B کمپلکس هستیم.

با توجه به تنوع بالایی که در این بخش وجود دارد، هر کس می‌تواند با توجه به شرایط بدنی خود بهترین مکمل را انتخاب کند. در چنین شرایطی بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را بر اساس شرایط بدنی شما معرفی کند. ناگفته نماند که اسید فولیک با برخی از داروها تداخل دارویی دارد. به طور مثال داروهایی نظیر متوترکسات و سولفاسالازین در این دسته قرار می‌گیرند. به همین علت اگر سابقه مصرف این داروها را دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سفارش بهترین مکمل اسید فولیک

اسید فولیک یا ویتامین B9 نقش بسیار مهمی در فرایند خون‌سازی دارد. همچنین این ماده می‌تواند نقش موثری در رشد موی مردان داشته باشد و باروری آنان را افزایش دهد. همچنین کسانی که دارای مشکل کم خونی هستند نیز باید مصرف اسید فولیک را به حد استاندارد خود برسانند. در چنین شرایطی خرید مکمل اسید فولیک بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. در حال حاضر داروخانه‌های آنلاین امکان ثبت سفارش این مکمل‌ها را برای شما فراهم کرده‌اند. همچنین سایر مکمل‌ها و داروهای کم‌یاب نیز با قیمت و شرایط مناسبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.