با همین دست فرمون بریم جلو، اصلاح به‌زودی تموم میشه و میریم برای تثبیت شاخص در کانال ۶/ ۱میلیونی.‌» خبر دستگیری سبدگردان صوری بورس نیز بین کاربران بورسی دست‌‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌‌دست می‌شد و درباره آن می‌‌‌‌‌‌‌نوشتند. دیروز رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد که در راستای رسیدگی به پرونده‌‌‌‌‌‌‌های اخلال در بورس و اوراق‌بهادار، پرونده‌‌‌‌‌‌‌ای با موضوع سبدگردانی و مشاوره سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری در معاملات، در دستورکار پلیس قرار گرفت و فردی که ۱۰۰‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد! کاربران فضای‌مجازی با انتشار این خبر می‌نوشتند؛ چطور با وجود این همه آگاه‌‌‌‌‌‌‌سازی هنوز هم افرادی پول خود را به افرادی ناشناس می‌دهند و چنین ریسکی با سرمایه خود می‌کنند؟

صحبت از افزایش سرسام‌‌‌‌‌‌‌آور اجاره‌‌‌‌‌‌‌خانه‌‌‌‌‌‌‌ها که سوژه داغ این روزهای رسانه‌‌‌‌‌‌‌هاست، دیروز علاوه‌بر گزارش روزنامه‌‌‌‌‌‌‌های اصلاح‌‌‌‌‌‌‌طلب و اصولگرا، در فضای‌مجازی نیز حضور پررنگی داشت. فضای توییتر پر بود از درددل کاربرانی که اجاره‌‌‌‌‌‌‌نشین بودند و از بالا بودن اجاره‌‌‌‌‌‌‌بها می‌‌‌‌‌‌‌نالیدند. برخی هم پیشنهاد می‌دادند با این وضعیت اجاره‌‌‌‌‌‌‌خانه‌‌‌‌‌‌‌ها، زندگی در هتل یا مسافرخانه ارزش بیشتری دارد! یکی از این کاربران نوشت: «اجاره‌‌‌‌‌‌‌ اکثر خونه‌‌‌‌‌‌‌ها تو تهران داره به سمتی میره که اگه آدم بره هتل و مسافرخونه براش ارزون‌تر درمیاد! تازه صبحونه هم میدن و اتاقت رو تمیز هم می‌کنن و لوازم خونه هم لازم نیست بخری.‌»

صحبت‌‌‌‌‌‌‌های دیروز رئیس دولت مبنی‌بر اینکه «قرار است تصمیم‌‌‌‌‌‌‌های سختی بگیریم» نیز موردتوجه کاربران فضای‌مجازی قرار گرفت و بسیاری درباره آن نوشتند. از پیش‌بینی اینکه تصمیم سختی که رئیسی گفته چه می‌تواند باشد تا پیشنهاد به دولت برای حذف بودجه برخی دستگاه‌‌‌‌‌‌‌ها از جمله مطالبی بود که کاربران درباره آن نوشتند. پیام الیاس‌‌‌‌‌‌‌کردی، یکی از کارشناسان بورسی بود که پیشنهاد داد این‌بار دولت اصلاحات را از خودش شروع و در یک جدول زمان‌بندی شده خودش را کوچک‌‌‌‌‌‌‌ و کوچک‌تر کند. برخی از کاربران هم می‌گفتند تنش‌‌‌‌‌‌‌زدایی خارجی و احیای برجام باید یکی از تصمیمات سختی باشد که دولت بگیرد. یکی از این کاربران نوشت: «رئیسی می‌گوید درصدد گرفتن تصمیمات سخت برای اقتصاد است. مشکل اما این است که تصمیمات سخت اصلی را نمی‌گیرد؛ احیای برجام، تنش‌‌‌‌‌‌‌زدایی خارجی، شفاف‌‌‌‌‌‌‌سازی نظامات مالی و اداری، تعیین‌تکلیف ده‌‌‌‌‌‌‌ها ارگان بودجه‌‌‌‌‌‌‌گیر و غیرپاسخگو، اصلاح فرآیندهای تصمیم‌گیری و امثالهم.‌» گروهی از کاربران نیز نگران بودند که «تصمیم سخت» چه می‌تواند باشد و اثر آن بر زندگی و معیشت آن چه خواهد بود.