مجمع شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در این مراسم که با حضور مدیران صنعت مس و حدود ۶۹ درصد از سهامداران شرکت تشکیل شد، صورت‌های مالی شرکت شامل ترازنامه صورت سود و زیان و گردش وجوه نقد و میزان سود سهامداران شرکت از سوی حضار تصویب شد.

مهندس علی ارجمندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در ابتدای سخنان خود از حضور باشکوه سهامداران در مجمع عمومی قدردانی و تشکر کرد. وی ضمن اشاره به آغاز چهارمین دهه فعالیت شرکت اظهار امیدواری کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در نظر داریم سال‌جاری روند رو به رشد بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سهام شرکت‌های بورسی و خارج از بورس اشاره کرد و از رشد بالای عملیات معدنکاری در سال ۹۶ به بیش از ۱۲ میلیون متر‌مکعب و همچنین توان مطلوب ماشین‌آلاتی هلدینگ یاد کرد.

وی تحویل بیش از ۱۷۰ پروژه تکمیل شده توسط هلدینگ در حوزه‌های مختلف به مجموعه شرکت مس و سایر صنایع در سطح کشور را از افتخارات این شرکت در طول سه دهه فعالیت دانست و درخصوص اهم اقدامات و سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: با کنترل و نظارت صورت گرفته ضمن بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه، شاهد رشد ۱۵۰ درصدی سود خالص آنها بوده‌ایم و همچنین با ساماندهی هزینه‌های بخشی از پرسنل شرکت و سازماندهی آنها در قراردادهای جدید جذب شده توانسته‌ایم بهره‌وری شرکت را افزایش دهیم. وی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته با ساماندهی هلدینگ منطقه کرمان گامی بزرگ در راستای هم‌افزایی در مجموعه هلدینگ برداشته شد.

وی همچنین از راه‌اندازی کارخانه سولفید سدیم پرک با تکنولوژی پیشرفته در ابتدای مرداد ماه سال جاری خبر داد. مهندس ارجمندی همچنین در گزارش خود به ساماندهی و تحویل کلیه پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری به شرکت ملی صنایع مس ایران از سنوات گذشته در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و در ادامه نیز گزارش مالی شرکت قرائت و اعلام شد که سود هر سهم (EPS) در صورت‌های مالی اصلی ۱،۱۳۸ ریال و در تلفیقی ۶۹۶ ریال بوده است.

مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری مس‌سرچشمه در ادامه گزارش خود به چشم‌انداز پنج ساله هلدینگ اشاره و اعلام کرد: ایجاد درآمد مطلوب از سهام سرمایه‌گذاری‌ها، ارتقای عملکرد اقتصادی کسب و کارهای موجود با تشکیل کارگروه آنالیز، کارسنجی و بازنگری کلیه قراردادهای شرکت‌های تابعه، مشارکت کارکنان و بازنشستگان شرکت در طرح‌های سودآور، افزایش سهم بازار در حوزه‌های پربازده با شناسایی صنایع زود بازده برای بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری با انجام تحلیل‌های محیطی و بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای هلدینگ، افزایش نرخ بازدهی شرکت‌های تابعه و ارزش‌آفرینی برای سهامدار، ساماندهی و بهینه‌سازی اموال و دارایی‌های هلدینگ و شرکت‌های تابعه و برنامه‌ریزی واقدامات لازم در راستای ورود شرکت سرمایه‌گذاری به بورس، از جمله راهبردهای شرکت در سال‌های آینده خواهد بود. همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از همراهی مدیریت ارشد و معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران، صندوق بازنشستگی، اعضای هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری، سهامداران شرکت، مدیران ستادی، مدیران عامل شرکت‌های تابعه، اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه و کلیه همکاران در شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های این شرکت، قدردانی و خاطرنشان کرد که امیدواریم با همدلی و همکاری همه پرسنل این شرکت، در جهت رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برداریم.

وی در پایان نقطه عطف این مجمع را حضور باشکوه سهامداران دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بتوانیم با همراهی سهامداران محترم در سال‌های آینده روند رو به رشد بهتری در مجموعه هلدینگ شاهد باشیم. پس از ارائه گزارش هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به مجمع عمومی عادی سالانه سهام، جناب آقای بازارنوی، ریاست مجمع از حضار درخواست کرد درخصوص گزارش هیات‌مدیره پرسش‌های خودرا مطرح کنند. همچنین درخصوص تقسیم سود سهام مصوب شد مبلغ ۲۰۰ ریال به‌صورت نقدی به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت و مابقی سود انباشته، افزایش سرمایه منظور شود. همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ممیز (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا‌منش (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ از دیگر مصوبات این مجمع بود، همچنین روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.


 افزایش 80 میلیارد تومانی سرمایه نماد «سرچشمه»

بر‌اساس رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه سرمایه این شرکت از مبلغ 200میلیارد تومان به 280 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به این موضوع که منابع این مبلغ از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تامین می‌شود، گفت: برای این کار نیاز به مجوز سازمان بورس داشتیم که پس از برگزاری جلسات مختلف در نهایت موفق شدیم مجوز این افزایش سرمایه را بگیریم.

وی هدف از انجام افزایش سرمایه را بهبود وضعیت ساختارمالی، جبران سرمایه‌گذاری انجام شده طی سنوات مالی گذشته و سال مالی جاری، حفظ و افزایش عملیات جاری و جلوگیری از خروج وجوه نقد، توسعه فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شرکت‌های زیرمجموعه نام برد.مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری با تاکید بر اینکه درسال مالی 1396، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه عملکرد مالی درخشانی داشته به بیان مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این سال پرداخت و اظهار کرد: 24/ 36 درصد از سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی است که شامل حدود 6 هزار نفر از کارکنان شرکت مس و بازنشستگان و... است و 75/ 54 درصد سهام متعلق به موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و8/ 5 درصد متعلق به شرکت آتیه‌اندیشان و 21/ 3 درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صنایع مس افق کرمان است. وی افزود: عمده فعالیت‌های این شرکت در زمینه خدمات فنی و مهندسی، صنعتی و معدنی و تولیدی، خدمات عمومی، پژوهشی و مالی است. مهندس ارجمندی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرکت سرمایه‌گذاری در بیش از 20 شرکت سرمایه‌گذاری کرده که در 14 شرکت بیش از 51 درصد سهم دارد گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع مس افق کرمان، مدوار، آریاناران، همگامان مس، راهوار مس، ارفع‌سازان، حکیم مس، نیپک، کانی فراورامرتات، آلیاژکاراصفهان، نیرو صنعت سرچشمه، نوآوران مس، عمران گستران و آلیاژ کار مبین‌گستر از جمله شرکت‌های زیرمجموعه هستند.

جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، شنبه 18 فروردین ماه سال جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، نماینده صندوق بازنشستگی مس، سهامداران، نماینده سازمان بورس و حسابرس با حضور حدود 66 درصد سهامداران در کرمان، برگزار شد.