فولادآلیاژی ایران در مسیر رشد سود‌آوری

در این مجمع یدالله طاهرنژاد از شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد به‌عنوان رئیس مجمع، مرتضی محمدی به‌عنوان مدیرعامل و دبیر جلسه، ناصر سبحانی از شرکت بین‌المللی توسعه و معادن غدیر و رسول رئیس جعفری‌مطلق از صندوق بازنشستگی به‌عنوان ناظر، منصور شهلایی به‌عنوان حسابرس و مهدی محمودی به‌عنوان نماینده سازمان بورس اداره‌کنندگان جلسه بودند.

در ابتدای جلسه مهندس یدالله طاهرنژاد ضمن خیرمقدم به تمام سهامداران شرکت، با به حد نصاب رسیدن افراد حاضر جلسه را رسمی اعلام کرد.

وی از شرکت فولاد آلیاژی ایــران جهت اطلاع سهامداران شـرکت درخصوص دو موضوع پروژه یزد یک و تولید ۱۰۰ درصدی محصولات شرکت با ارزش افزوده بالا صحبت به میان آورد.

یدالله طاهرنژاد پروژه یزد یک را وزنه‌ای بسته شده به پای فولاد خواند و گفت: این پروژه هزینه سنگینی در برداشته و دارد که بنا به تکلیف مجمع و همچنین مسوولان و مقامات محلی مبنی بر ادامه پروژه یزد یک، تصمیم هیات مدیره بر آن شد که با منابع داخلی شرکت به ادامه پروژه پرداخته که البته کار سختی است و همت و مساعدت تمام سهامداران، مدیران، کارکنان و استفاده از ظرفیت ملی را می‌طلبد و امید است گشایش در بازار فولاد نیز برای ادامه راه ما را یاری کند.

مهندس طاهرنژاد سود سال ۹۶ را قابل تحسین خواند و گفت: با توجه به تغییر سه دوره مدیریت در این سال شرکت سود قابل توجهی‌ داشته و این نشان‌دهنده همکاری و همدلی بین کارکنان این مجموعه بزرگ اقتصادی است.

رئیس مجمع شرکت تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا و خاص را نشان از اعتبار برند فولاد آلیاژی دانست و در همین رابطه اختصاص ۱۰۰ درصدی محصولات شرکت به فولادهای آلیاژی را وجه تمایز این سازمان بزرگ با دیگر شرکت‌های فولادی برشمرد.

در ادامه مجمع مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارائه گزارش عملکرد یک سال شرکت پرداخت و مواردی را درخصوص میزان تولید، فروش و صادرات و همچنین طرح‌های توسعه مطرح کرد.

مهندس مرتضی محمدی ضمن بیان رشد فزاینده تولید در شرکت در سال‌های اخیر از ثبت رکوردهای ذیل در سه ماه ابتدای سال ۹۷ خبر داد:

 شکستن رکورد ماهانه فروش محصولات آلیاژی با دستیابی به عدد ۴۱۲۵۷ هزار تن در اردیبهشت ماه ۹۷ که به میزان ۵ درصد و نسبت به مدت مشابه خود در سال گـذشته ۱۹ درصد رشد را به همراه داشته است.

 شکستن رکورد حمل روزانه محصولات و رسیدن به عدد ۳۲۱۸ تن که نسبت به رکورد قبلی۶/ ۴ درصد افزایش یافته است.

 فروش بالغ بر ۹۰هزار تن از انواع فولادهای آلیاژی که بالغ بر ۲۹ هزار تن از این میزان مربوط به صادرات بوده است برای تحقق هدف سهم ۳۰ درصدی صادرات از فروش در قالب فولادهای عملیات حرارتی‌پذیر، سخت‌شونده سطحی، دما بالا، مهندسی و صنعتی به کشورهای هدف صادراتی

 ایجاد اولین خط اعتباری Re-Finance به ارزش۲۰ میلیون یورو با بانک EIH آلمان

 ایجاد خط اعتبار اسناد داخلی به ارزش ۹۰ میلیارد تومان با بانک توسعه صادرات

 ایجاد سقف مجاز تسهیلات به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان با بانک‌های کشور

 تعریف بیش از ۴۳ مورد پروژه بهبود در سازمان در دوبخش ارتقا و کایزنی و پیش‌بینی تحقق کاهش هزینه در حدود ۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۷

  تولید ۱۰۰ درصد محصولات شرکت به‌صورت فولادهای با ارزش افزوده و خاص(آلیاژی)

  قرار گرفتن در زنجیره تامین شرکت رنو

  بازنگری در سختی کار کارکنان شرکت بعد از گذشت ۱۰ سال

مهندس محمدی همچنین با توجه به تاکید هیات‌مدیره بر کاهش حجم محصولات انبارها در سال گذشته در راستای تقویت نقدینگی شرکت و کاهش حجم تسهیلات بانکی و هزینه‌های مالی مربوطه تصریح کرد که سطح انبارها طی سه ماه گذشته حدود ۹ هزار تن کاهش یافته است.

وی در ادامه برتولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر نظیر ابزاری و زنگ‌نزن تاکید کرد و این مهم را از جمله برنامه‌های استراتژیک سازمان دانست و توجه به این امر را برای همگان ضروری خواند.

مهندس محمدی میزان فروش کل محصولات شرکت در سال ۹۶ را بیش از ۴۰۲هزار تن اعلام کرد و گفت: این محصولات با ارزشی افزون بر هزار میلیارد تومان به بازارهای مختلف در قالب گروه‌های عملیات حرارتی‌پذیر، سخت‌شونده، زنگ‌نزن، ابزار سرد کار، کربنی عملیات حرارتی‌پذیر، مهندسی و صنعتی ساختمانی به کشورهای آلمان، اسپانیا، امارات، افغانستان، ایتالیا، بلغارستان، پاکستان، پرتغال، ترکیه، چک، عراق، کره‌جنوبی و هلند صادر شده است که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی حدود ۱۴درصد و از لحاظ ارزشی حدود ۴۰ در‌صد رشد داشته است.

مرتضی محمدی با تاکید بر رعایت مساوات و عدالت برای کارکنان شرکت گفت: من در پیشگاه خداوند تا الان که در خدمت دوستان هستم روسفید بوده چرا که از هر خدمتی برای رسیدن به اهداف شرکت کوتاهی نکرده و برای رسیدن به حق و حقوق کارکنان شرکت تمام تلاش خود را انجام داده و خواهم داد.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی درخصوص طرح‌های توسعه شرکت گفت: طرح‌های توسعه شرکت در سال ۹۶ در دو پروژه اصلی تعریف شده و به این شرح در حال پیگیری است:

پروژه یزد یک

با عنایت به تصمیمات هیات مدیره درخصوص ادامــه پــروژه یزد یک که در سال ۹۵ اتخاذ شده بود، قراردادهای مربوط به سیویل، آبرسانی، اکسیژن و پست اصلی برق مورد بازنگری قرار گرفت و آخرین وضعیت درصد پیشرفت پروژه تا پایان سال۹۶ برابر ۳۵ درصد بوده است.

پروژه فرآوری قراضه

پروژه شریدر تا اواسط مرداد ماه به‌صورت ظرفیت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید که به این وسیله علاوه بر تامین سالانه ۱۲۰هزارتن قراضه شرید شده، می‌توانیم حق اجاره قابل توجهی را از آن به دست آوریم.

در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت از جمله دستاوردهای مهم سال ۹۶ را که حاصل تلاش و همت همــه کارکنان زحمتکش این شرکت است به شرح ذیل اعلام کرد:

 اخذ لوح و تندیس واحد نمونه و برتر در امر استاندارد‌سازی محصولات

 اخذ تندیس و تقدیر‌نامه نشان مدیر شایسته ملی در سیزدهمین همایش بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

 تولید کویل سایز ۱۲ میلی‌متری در سبد محصولات شرکت

 افتتاح حمل محموله صادراتی با خطوط ریلی شرکت

 ارتقای رکورد سکوئنس تولید در واحد فولادسازی از ۱۵۷ ذوب به۱۶۰ذوب بعد از گذشت قریب به ۶ سال

  افتتاح کارخانه فرآوری قراضه (شریدر)

  حضور فعال در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت خودرو تبریز، یزد، کیش و تهران

 انتخاب به‌عنوان صادرکننده نمونه

  اعطای تندیس بلورین سرآمدی به روابط عمومی شرکت

پس از ارائه عملکرد مالی شرکت در سال ۱۳۹۶، مجمع با تقسیم ۶۷۸۶۴۰ میلیون ریال معادل ۱۳۶ریال برای هر سهم به‌عنوان سود تقسیمی (DPS) موافقت کرد.

در این مجمع همچنین روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد و موسسه هوشیار ممیز به‌عنوان حسابرسی رسمی شرکت از سوی سهامداران انتخاب شد، ضمنا موسسه آرمان آروین پارس نیز به‌عنوان بازرس علی‌البدل برگزیده شد.

14 (3)

14 (4)

14 (1)

14 (5)