25 مقصد برتر 2018 از نگاه کاربران تریپ ادوایزر

تریپ‌ادوایزر شامل اطلاعات مفیدی درباره هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌های مختلف و همه چیز در رابطه با سفر است. با توجه به محبوبیت این سایت نزد گردشگران بین‌المللی این فهرست می‌تواند تاثیرگذاری فراوانی در انتخاب مقصد گردشگران در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز داشته باشد. پاریس در لیست تریپ‌ادوایزر جایگاه نخست را از آن خود کرده. این وب‌سایت درباره پاریس نوشته است: «گرچه پاریس به‌ویژه در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ شاهد ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی جلیقه‌زردها بود اما جایگاه این شهر نزد گردشگران حفظ شده و رتبه نخست شهرهای جهان را از سوی کاربران «تریپ‌ادوایزر» به خود اختصاص داده است. پاریس در سال ۲۰۱۸ میزبان نزدیک به ۵/ ۱۷ میلیون گردشگر بود.» درباره لندن به‌عنوان دومین مقصد برتر نیز آمده است: «لندن را می‌توان محل تلاقی تاریخ با هنر، مد و غذاها دانست. سپری کردن یک روز فوق‌العاده در لندن می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد.» رم نیز به‌عنوان سومین مقصد، در تریپ‌ادوایزر این‌گونه توصیف شده است: «شهر تاریخی رم ایتالیا یک روزه ساخته نشده و مطمئنا بیش از یک روز برای تماشای این شهر تمام نشدنی نیاز دارید. در این شهر می‌توانید به‌یادماندنی‌ترین غذاهای عمرتان را نیز تجربه کنید.»

این وب‌سایت درباره بالی، چهارمین مقصد برتر، نوشته است: «سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه و برگزاری فستیوال‌های شاد در این شهر از جمله جذاب‌ترین اتفاقاتی است که کاربران در نظرات خود درباره بالی به آن اشاره کرده‌اند.» کرت نیز پنجمین مقصد در این لیست بوده است: «کرت به‌عنوان بزرگترین جزیره یونان نه‌تنها بنا به اساطیر زادگاه پادشاه خدایان المپ‌نشین است، بلکه از آن به‌عنوان خاستگاه تمدن مدرن اروپایی یاد می‌شود.» بارسلون نیز نماینده اسپانیا در لیست تریپ‌ادوایزر است که درباره آن نوشته شده: «بارسلون که مهم‌ترین شهر توریستی اسپانیاست هر روز با اقبال جهانی بیشتری از سوی گردشگران روبه‌رو می‌شود.» پراگ هم هفتمین مقصد در این لیست اعلام شده؛ «میدان قدیمی و سالن قدیمی شهر به همراه زندگی در شب از جمله چندین و چند جاذبه مهیج در این شهر زیبای اروپایی است.»

از مراکش نیز به‌عنوان هشتمین مقصد در لیست مقاصد برتر تریپ ادوایزر،  یادشده است. با وجود این که قبلا چندان در فهرست‌های مقاصد گردشگری دیده نشده است؛ شهری که به سبب قرمز بودن تمامی ساختمان‌ها و بناها، شهر سرخ (حمرا) نیز نامیده می‌شود.  استانبول نیز در این لیست جایگاه نهم را دارد و بالاتر از نیویورک قرار گرفته است. تریپ ادوایزر درباره نیویورک به‌عنوان مقصد برتر دهم نوشته است: «بازدید از تمام دیدنی‌های نیویورک در یک سفر تقریبا غیرممکن است. نیویورک در سال ۲۰۱۸در مجموع میزبان بیش از ۱۳ میلیون توریست بوده است.» در فهرست وب‌سایت تریپ‌ادوایزر از برترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۸، پوکت در تایلند،‌هانوی در ویتنام، سیم‌ریپ در کامبوج، جامائیکا، شهر پلایا دل کارمن در مکزیک، لیسبون پرتغال، دبی در امارات، توکیو پایتخت ژاپن، کاتماندو در نپال، هنگ‌کنگ در چین، غردقه در مصر، دهلی‌نو در هند، شهر تاریخی کاسکو در پرو، ریودوژانیروی برزیل و سیدنی استرالیا در رتبه‌های ۱۱ تا ۲۵ جای گرفته‌اند.