جهانبخش نوکانی در این‌باره گفت: به‌طور حتم برگزاری دوره‌های آموزش HSE و کاربردی کردن آموزش‌ها با برگزاری مانورهای سالانه در کاهش حوادث احتمالی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه این آموزش‌ها به کارکنان، رانندگان نفتکش، کارگران و اپراتورهای مجاری عرضه سوخت و سی‌ان‌جی، پیمانکاران سامانه هوشمند سوخت و تعمیرکاران تلمبه مجاری عرضه این شرکت داده شده است، اظهار کرد: به‌روز بودن، آمادگی، توسعه‌یافتگی و صیانت از منابع سازمانی و تاسیسات، از اصلی‌ترین اولویت‌های این منطقه است. نوکانی گفت: مهم‌ترین دغدغه این شرکت به‌عنوان متولی توزیع سوخت، تامین، نگهداشت و توزیع ایمن فرآورده‌های نفتی است که در این راستا تمام توان و ظرفیت خود را برای حفظ ایمنی و کاهش حوادث به‌کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه HSE روندی مدیریتی برای پوشش دادن نقاط ضعف ایمنی، بهداشتی و محیط زیستی یک مجموعه است، افزود: انتقال کامل پسماندهای حاصل از لایروبی مخازن انبارهای نفت سنندج و بیجار، برگزاری مانور واکنش در شرایط اضطراری در انبارنفت سنندج، نظارت مستمر بر صدور مجوزهای صادره، ایمنی انبارهای نفت و جایگاه‌های مواد نفتی و CNG، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط، ایمنی ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی، تعریف و اجرای معاینات دوره‌ای کارکنان، از فعالیت‌های واحد HSE در ۶ماه نخست سال جاری بود.