یعقوب هوشیار در دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مسیرگشایی‌‌‌های شهرداری تبریز عموما در بافت‌‌‌های کم‌‌‌برخوردار و محروم شهر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید به تعهدات و بدهی خود در قبال مسیرگشایی در کلان‌شهرها عمل کند، افزود: دولت و شرکت بازآفرینی، ۱۸ همت بودجه برای ۴۵متری شهید آیت‌الله آل‌‌‌هاشم در نظر گرفته بود که تاکنون پرداخت نشده و این پروژه با اکتفا به بودجه شهرداری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تملک لکه‌‌‌های سبز در بافت مرکزی شهر خاطرنشان کرد: برای تملک برق لامع و باغ چلبی ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه حداقل ۱۴۰ همت بودجه برای اجرای کامل طرح تفصیلی تبریز نیاز است، مطرح کرد: برای اجرای کامل طرح تفصیلی تبریز، سرجمع ۶ میلیون و ۷۴۹‌هزار مترمربع باید مسیرگشایی و تملک انجام شود. وی با اشاره به ضرورت اتمام مسیرگشایی‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام شهر گفت: برخی از طرح‌‌‌های مسیرگشایی با تملک چند پلاک تکمیل می‌شود که این مسیرگشایی‌‌‌ها احصا و باید تسریع شود.

وی ادامه داد: ۲۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تملک در سال‌جاری در نظر گرفته بودیم که تاکنون ۶۱‌درصد آن هزینه شده است. هوشیار همچنین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر از احصا و معرفی ۱۰۰ نفر از سازندگان غیرمجاز حرفه‌‌‌ای به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: سازندگان غیرمجاز حرفه‌‌‌ای را به منظور پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شناسایی و فهرست آنها را برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده‌‌‌ایم. وی همچنین در جلسه شورای اسلامی شهر، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز را تقدیم هیات‌رئیسه شورا کرد.