خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، جمیل العبیدی، فرمانده تیپ پنج ارتش عراق در دیالی اظهار کرد: یک گروه مسلح ناشناس عصر شنبه داوود الحمدانی، رهبر برجسته جبهه نجات و توسعه را در حمله‌ای مسلحانه در منطقه العباره در شمال شرق دیالی ترور کردند.

جبهه نجات و توسعه یک فراکسیون سیاسی و پارلمانی به ریاست اسامه النجیفی، رئیس پیشین پارلمان عراق است که در آن هفت حزب و نیز چهره‌های برجسته اهل تسنن عضویت دارند و این جبهه از مجموع ۳۲۹ کرسی ۱۱ کرسی را در اختیار دارد.

النجیفی در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده و گفت: این حمله به دست یک گروه گمراه از شبه‌نظامیان فراری در استان دیالی انجام شد.

او در ادامه از دولت و دستگاه‌های امنیتی عراق خواست تمام تلاش خود را برای بازداشت این مجرمان و تحویل آنها به دستگاه قضایی انجام دهد تا آنها به مجازاتی که حقشان است، برسند.

در همین راستا العبیدی تاکید کرد: داعشی‌ها به ایست پلیس در منطقه العباره در دیالی حمله کردند که به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن یک افسر منجر شد.

سعد محمد، فرمانده عملیات استان صلاح‌الدین (وابسته به ارتش عراق) گفت: یگانی از نیروهای حشد شعبی حمله داعشی‌ها را دفع کرده و توانستند شش تن از آنها را در منطقه الزرقه در شرق این استان از پا درآورند.

مرکز رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، خط لوله انتقال برق (فشار قوی) در جنوب استان کرکوک به وسیله یک بمب منفجر شد.

ارتش عراق پیشتر از آغاز عملیاتی برای تعقیب داعشی‌ها در استان دیالی خبر داده بود.

در چند ماه اخیر شدت حملات مسلحانه که گمان می‌رود کار داعشی‌ها بوده‌اند، به ویژه در منطقه حدفاصل کرکوک، صلاح الدین و دیالی مشهور به مثلث مرگ افزایش یافتند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.