پیشرفت خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی در مازندران

خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی در حوزه اتصال به پنجره ملی دولت هوشمند و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری پیشتاز است و اکنون ۴۲ خدمت پر تکرار سازمان به ذی‌نفعان که موجب حجم عظیم مراجعات به شعب تامین اجتماعی و اتلاف وقت و هزینه بود،  به صورت اینترنتی و به آسانی قابل انجام است.  وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در استان در ارائه خدمات به صورت غیرحضوری چالشی ایجاد شده یا خیر،  گفت:  در هر صورت هر تغییری در این حجم با چالش‌هایی نیز همراه خواهد بود اما طی یک سال گذشته سعی کردیم با اطلاع­‌رسانی دقیق و آموزش‌­های عمومی این مشکلات را در استان مازندران به حداقل برسانیم. فلاح افزود:  همکاران ما در ۲۸ شعبه، ۴  شعبه اقماری و ۱۳ کارگزاری فعال در استان آماده پاسخگویی،  راهنمایی و رفع مشکلات احتمالی مراجعان هستند.

خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته،  امروز انجام خدمات به صورت غیرحضوری با کمترین مشکل در حال انجام است و در وقت و سرمایه مخاطبان سازمان صرفه‌­جویی مناسبی انجام و اشتباهات انسانی به حداقل رسیده است. مدیرکل تامین اجتماعی مازندران  درباره سطح پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان مازندران نیز گفت:  مازندران از استان‌­های پیشتاز در پوشش بیمه تامین اجتماعی است و بیش از ۶۰ درصد مردم تحت پوشش این بیمه قرار دارند،  در حالی که میانگین کشوری در این آمار۵۳ درصد است. وی افزود:  خوشبختانه طی دوسال گذشته با تمرکز بر پوشش بیمه­‌های اختیاری،  مشاغل آزاد،  بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان حدود ۳۷هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در مازندران افزوده شد و امروز بیش از یک میلیون و ۹۸۱ هزار نفر از جمعیت مازندران از خدمات این سازمان استفاده می‌­کنند.

فلاح در ادامه با اشاره به اینکه با تغییر نسبت جمعیت و افزایش میانگین سنی کشور و به تبع آن کاهش نیروی کار و افزایش تعداد بازنشستگان،  نسبت درآمد به هزینه در اکثر صندوق‌­های بیمه­‌ای منفی شده و مشکلات عدیده‌ای برای این صندوق­‌ها به وجود آمده است،  افزود:  سازمان با توجه به منابع عظیم در اختیار،  اتخاذ تصمیمات مناسب و مدیریت جهادی تاکنون با مشکلی در انجام تعهدات خود مواجه نشد و امسال نیز افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۸درصدی سایرسطوح و معوقات را در موعد مقرر پرداخت کرده است. وی در عین حال گفت:  نیازمند نگاه ویژه و حمایت­‌های دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس در تهیه،  تدوین و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم تا خللی در ارائه خدمات مناسب سازمان ایجاد نشود.