صفر صادقی‌‌راد در نشستی خبری به مناسبت روز حمل‌ونقل افزود: اعتبارات ملی سازمان راهداری در دوسال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و بیش از ۱۰۰‌درصد بوده است. در سال ۱۴۰۰ هم نسبت به سال ۹۹ همین رشد بالای ۱۰۰‌درصد را شاهد بودیم. وی گفت: با پیگیری‌‌های استاندار و فرمانداران در سفر استانی رئیس‌جمهوری به این استان اعتبار ۳‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری اختصاص داده شد که از این میزان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ۶۳ نقطه حادثه‌‌خیز در نظر گرفته شده و بلافاصله بعد از ابلاغ تخصیص و مبادله موافقت‌‌نامه برای رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌‌دار اقدام خواهیم کرد. صادقی‌‌راد درباره اعتبارات راه‌‌های روستایی استان همدان هم اظهار کرد: اعتباراتی که در این حوزه اختصاص داده شده کفاف نمی‌‌دهد تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی درباره منابع قیر یارانه‌‌ای نیز گفت: نخستین سالی است که از کمک خیران و ظرفیت مردم برای رفع مشکل راه‌‌های روستایی بهره‌‌مند شدیم.  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که انجام شده در بحث سامانه‌‌های هوشمند است، گفت: رتبه اول را در اجرای طرح سامانه هوشمند در کشور کسب کردیم.  صادقی‌‌راد ادامه داد: ارزیابی‌‌ها از طرف سازمان راهداری انجام می‌شود و استان همدان جزو سه استان برتر در کشور است.  وی با بیان اینکه امسال ۱۹ دستگاه ماشین‌‌آلات بازسازی شده و تعداد۱۷ دستگاه اسقاط شده است، تصریح کرد: یک دستگاه گریدر، یک دستگاه نمک‌پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک‌‌پاشی خریداری شده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه آمادگی کامل برای زمستان داریم و در همه گردنه‌‌ها و راهدارخانه‌‌ها نمک دپو شده و ماشین‌‌آلات در گردنه‌‌ها مستقر شده‌اند، ادامه داد: ۳۷۲ دستگاه سبک و سنگین برای زمستان اختصاص داده شده و تعداد ۴۲ دستگاه هم در صورت ضرورت اجاره می‌‌کنیم.

وی افزود: برای پایانه بار همدان ۴ میلیارد تومان اعتبار تحقق یافته و پیمانکار در این زمینه درحال بازسازی و نوسازی است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: ۴۰ مجتمع خدماتی فعال داریم و۳ مجتمع تا پایان سال بهره‌‌برداری می‌‌شوند همچنین ۱۷ مجتمع در حال ساخت داریم.  صادقی‌‌راد در ادامه گفت: ۱۲‌هزار و ۳۶۸ ناوگان باری در استان همدان فعالیت می‌کنند و امسال ۲۱ کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌‌های استان انجام شد.  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در خصوص ارائه خدمات در اربعین امسال هم افزود: یکی از استان‌‌هایی بودیم که بیشترین اعزام اتوبوس‌‌ها در پایانه مرزی مهران را داشت به طوری که ۴۰ دستگاه در مهران به مدت ۲۰ روز مستقر بودند.