صادقی‌‌راد افزود: در این مدت ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان نیز از استان خارج شده‌‌ است که نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌‌ای استان همدان در ادامه اظهار کرد: ۷۶ دستگاه تردد‌شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌‌یاب ماهواره‌‌ای در استان فعالیت دارند، علاوه بر این چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان فعال و ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ نیز پاسخگوی هم‌‌استانی‌‌هاست.

وی با اعلام اینکه سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود، افزود: در ۸ ماه امسال ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان حمل و نقل شده است.

صادقی‌‌راد با اشاره به اینکه همدان در حمل و نقل کالاهای اساسی موفق بوده است، اظهار کرد: ۳۰ هزار راننده حرفه‌‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند.

صادقی‌‌راد در ادامه اظهار کرد: ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان در حال بهره‌‌برداری، ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع در حال استعلام است، همچنین دو مجتمع تا پایان امسال و چهار مجتمع نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌‌ای استان همدان اضافه کرد: در سال جاری ۱۶۵ مورد بازدید از مجتمع‌‌های بین راهی انجام شده و موارد تخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌‌اند. وی با اشاره به اینکه ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شده است، افزود: با وجود محدودیت اعتبارات استانی تلاش کرده‌‌ایم حداقل اقدامات در جاده‌ها انجام شود. صادقی‌‌راد با بیان اینکه۲  هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است، ادامه داد: همچنین ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر به صورت سراسری و در ابتدای امسال اعمال شده است، مطرح کرد: اکنون اتوبوس‌‌ها با ۸۰ درصد و قطار با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند و تهیه بلیت از سوی مسافران در سامانه بررسی و از ورود مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری می‌شود. صادقی‌‌راد درباره نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان نیز اظهار کرد: ۱۱۶ نقطه حادثه‌‌خیز در استان آشکارسازی و ایمن‌‌سازی شده است، همچنین ۶۵ نقطه حادثه‌‌خیز استان رفع شده و هفت نقطه نیز به‌طور کامل برطرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌‌ای استان همدان اضافه کرد: بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی به عنوان نقطه حادثه‌‌خیز در استان صورت گرفته و این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و بررسی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌‌خیز استان نیاز است، گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد و سالانه ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه در استان خریداری و ذخیره می‌شود.

صادقی‌‌راد افزود: برف‌‌روبی جاده‌های استان با ماسه و نمک می‌تواند به بافت جاده‌ها آسیب بزند و اگر رانندگان از زنجیر چرخ استفاده کنند بهره‌‌گیری از ماسه و نمک کاهش خواهد یافت. مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با بیان اینکه ایمن‌‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال جاری تعداد ۲۰ مدرسه به این منظور ایمن‌‌سازی می‌شوند. صادقی‌‌راد درباره افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر نیز مطرح کرد: افزایش در این زمینه به صورت سراسری مطرح و اعمال شد.