سیدکریم حسینی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبگیری سد چم‌‌‌شیر تکرار تراژدی تلخ سد گتوند در خوزستان است، گفت: این سد اصلا نباید آبگیری شود. وی با انتقاد از تلاش‌‌‌ها برای آبگیری سد چم‌‌‌شیر اظهار کرد: نمایندگان خوزستان مخالفت خود را با آبگیری سد چم‌‌‌شیر به وزارت نیرو و همچنین افرادی که در دولت پیگیر این مساله هستند اعلام کرده‌‌‌اند و این مخالفت بر اساس نظرات کارشناسان این حوزه است. وی گفت: در بستر دریاچه این سد و مسیر رودخانه، لایه‌‌‌های نمکی وجود دارد و اگر سد آبگیری شود کیفیت آب رودخانه به شدت تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت و شور خواهد شد. با آبگیری سد چم‌‌‌شیر فاجعه‌‌‌ای که در خصوص تجربه تلخ سد گتوند رخ داد دوباره تکرار می‌شود. حسینی اظهار کرد: آبگیری سد چم‌‌‌شیر یک تهدید جدی برای محیط‌زیست خوزستان به‌ویژه جنوب شرق خوزستان و کاملا غلط است. در حال حاضر و پیش از آبگیری این سد در رودخانه زهره چشمه‌‌‌های آب شور وجود دارد که وضعیت این رودخانه را با توجه به دبی آن، خاص کرده است و آبگیری چم‌‌‌شیر برای منطقه بسیار مشکل‌‌‌ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مخزن سد چم‌‌‌شیر، آبگیری این سد منجر به انحلال نمک و آهک در آب شده و وضعیت کیفی آب به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و از این رو سد اصلا نباید آبگیری شود و آبگیری آن کاملا نادرست و آسیب زننده است. نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش انحلال نمک و آهک در آب منطقه یک بحران زیست محیطی جدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: حدود ۸۰‌هزار هکتار اراضی خوزستان تحت پوشش آب این سد خواهند بود و در صورت آبگیری آن و رهاسازی آب سد، قطعا شاهد از بین رفتن و شور شدن این اراضی خواهیم بود.

حسینی اظهار کرد: تجربه احداث سد گتوند در خوزستان یک تراژدی دردناک و تجربه‌‌‌ای بسیار تلخ است که باعث بروز مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان شد و در صورتی که مجددا این تجربه تلخ با آبگیری سد چم‌‌‌شیر تکرار شود قطعا کشاورزی خوزستان با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و همچنین مسائل زیست محیطی فراوانی گریبانگیر استان می‌شود. وی با بیان اینکه وزارت نیرو متولی این سد است و باید ابهاماتی را که در خصوص اجرای این سد وجود دارد برطرف کند، گفت: قطعا اجازه آبگیری سد چم‌‌‌شیر را با توجه به نظرات کارشناسی ارائه شده در این حوزه نخواهیم داد.