باقر لنکرانی، رئیس مرکز سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی یکی از محورهای مورد بررسی در این رویداد علمی را توجه به پیامدهای ناشی از کووید-۱۹ بر بانوان اعلام کرد و با اشاره به پیامدهای ناشی از این بیماری در حدود ۶۰‌درصد مبتلایان افزود: یافته‌‌‌ها نشان می‌دهد این میزان در بانوان نزدیک به ۲۵‌درصد بیشتر از آقایان شایع است و علاوه بر آسیب‌های جسمی، صدمات روحی را نیز در پی داشته است. وی اظهار کرد: اکنون بیش از ۵۰‌درصد از دانشجویان دانشگاه‌‌‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و سهم زنان در عضویت هیات علمی دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی کشور نیز ۳۴‌درصد افزایش یافته است. باقری لنکرانی با قدردانی از مشارکت و هم‌‌‌اندیشی اندیشمندان داخلی و خارجی برای برگزاری این سمینار دو روزه و رسیدن به اهداف سیاستگذاری سلامت در کشور گفت: در این سمینار آموخته‌‌‌های مربوط به بحران کووید-۱۹ و پساکرونا و آسیب‌‌‌های جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی به‌ویژه در حوزه سلامت بانوان، مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه عوارض طولانی‌مدت کرونا در بانوان، خشونت درون خانواده حین شیوع بیماری کرونا با افزایش ٢٠ تا ٣٠‌درصدی، فرسودگی شغلی در پرستاران و کارکنان نظام سلامت که با تحقیقات به عمل آمده به ٦٤‌درصد و در پزشکان عمومی و متخصصان به ٤٠‌درصد رسیده را مهم‌ترین محورهای این همایش اعلام کرد. عباس صدری، مدیر دفتر منطقه‌‌‌ای آیسسکو ایران هم در این همایش تصریح کرد: محققان نتایج و یافته‌‌‌های تحقیقاتی که در زمینه سلامت زنان انجام شده را به دفتر آیسسکوی ایران ارسال کنند تا مقاله‌‌‌های سودمند به مرکز آیسسکوی بین‌المللی فرستاده شود. وی در این مراسم، پیام ویژه دکتر «سالم بن محمد المالک» مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) برای گشایش این سمینار را قرائت کرد و گفت: تمایل داریم که از یافته‌‌‌ها و توصیه‌‌‌های این سمینار به این سازمان انتقال داده تا از آن بهره گیریم.

صدری با اشاره به پیشنهاد انجام پژوهش پیرامون نقش دیگر سازمان‌ها علاوه بر وزارت بهداشت در ارتقای سلامت بانوان از سوی استاندار فارس در این سمینار، آن را بسیار ارزشمند دانست و افزود: پرداختن به این موضوع مهم نه تنها در استان و کشور، بلکه برای سلامت بانوان در جهان نیز موثر است.محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این همایش گفت: آمارهای پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که حوزه سلامت کشور به‌ویژه در بخش سلامت بانوان در مقایسه با کشورهای اطراف، بسیار افتخارآفرین بوده، اما این کافی نیست و در راستای ارتقای شاخص‌ها در این حوزه باید بیشتر تلاش شود. وی اهمیت بررسی علمی نقش تمام سازمان‌ها در ارتقای سلامت بانوان را مورد تاکید قرار داد. ایمانیه با اعلام اینکه ۷۵‌درصد سلامت مردم در کشورهای دیگر بر عهده سازمان‌هایی غیر از وزارت بهداشت است و این موضوع در جامعه ما نیز باید مورد توجه مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، اظهار امیدواری کرد: با انجام این پژوهش اثرگذار، استان فارس الگویی برای کشور در این زمینه باشد.