فرشاد مقیمی در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه دو واحد بیواتانول و بیوایمپلنت از مصوبات سفر رهبری و طرح‌‌‌های مهم ایدرو هستند که در کرمانشاه در حال اجرا هستند، گفت: برای بیواتانول برنامه‌‌‌ریزی مناسبی را از اسفند ۱۴۰۰ آغاز کردیم که اکنون نسبت به برنامه سال ۱۴۰۱ عقب ماندگی ندارد. وی اظهار امیدواری کرد: شهریور امسال مرحله تست این واحد آغاز شود و در دی به مرحله تولید انبوه برسد. مقیمی درباره واحد بیوایمپلنت کرمانشاه نیز اظهار کرد: امیدواریم این مجموعه نیز در سال‌جاری به بهره‌‌‌برداری برسد. موضوع دیگری که وی بر آن تاکید کرد لزوم توجه به نوسازی صنایع کشور بود و اظهار کرد: حجم قابل‌توجهی از سرمایه کشور در واحدهایی که به دلیل نوسازی امکان استفاده از آنها نیست، بدون استفاده باقی مانده است. معاون ایدرو با بیان اینکه نوسازی صنایع تاکنون آن‌طور که باید مورد توجه نبوده، خواستار توجه به این امر در قوانین بالادستی شد.

رئیس خانه صنعت استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: هشت سال جنگ و بمباران باعث شد تمام سرمایه و ثروت از این استان خارج شود و کسی رغبت نکند در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند و به همین دلیل معتقدیم باید قانون‌گذاران برای رغبت سرمایه‌گذاری در کرمانشاه و استان‌‌‌های مرزی و محروم یکسری مشوق‌‌‌های اقتصادی مانند تعرفه گمرکی کمتر برای صادرات کالا، معافیت‌های انرژی و مالیات قائل شوند.

جهانبخش شکری در ادامه با انتقاد از تعرفه‌‌‌های سنگین گمرکی بر دستگاه‌ها و ماشین‌‌‌آلات مورد نیاز کارخانه‌‌‌ها افزود: کارخانه‌‌‌ها برای تولید بهتر و با کیفیت‌‌‌تر و همچنین بازسازی به تکنولوژی روز دنیا نیاز دارند، ما موافق ممنوعیت واردات کالای مشابه داخلی هستیم اما امروز دیگر وقت تحقیق برای ایجاد دستگاه و ماشین‌‌‌آلات با توان علمی داخلی نیست، از این رو باید آنها را وارد کنیم و در داخل کشور مهندسی معکوس روی آنها انجام دهیم و نگذاریم وقت از دست برود. شکری در پایان خواستار افزایش اختیارات بانک‌های عامل و مسوولان استانی برای رفع موانع تولید شد. رئیس خانه معدن استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری درآمدهای معدنی می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود، استفاده از این ظرفیت را نیازمند همراهی همه بخش‌ها دانست. محمدعارف ابراهیمی از وجود ۴۰‌میلیارد تن ذخیره معدنی و نزدیک به ۶هزار معدن فعال یا در حال تجهیز در کشور خبر داد. وی گفت: استان کرمانشاه نیز یک‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون تن ذخیره معدنی با هشت ماده معدنی دارد که عمده آن قیر طبیعی است. وی در ادامه معارضان محلی را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های استخراج از معادن استان کرمانشاه دانست و گفت: به این منظور نیازمند حمایت قوی قانونی هستیم. ابراهیمی در پایان اظهار کرد: ماشین‌آلات معدنی استان کرمانشاه مربوط به ۲۰ سال پیش است و نیاز به بازسازی دارند و در این زمینه نیز نیازمند حمایت‌‌‌های مالی ویژه هستیم.