آینده بزرگ‌ترین کارخانه تراکتورسازی

پاییز گذشته، این شرکت درخواستی را برای دریافت پیشنهادهایی از شرکت‌های فعال در صنعت ارتباطات ماهواره‌ای برای مشارکت در ارائه خدمات اتصال مبتنی بر فضا ارائه کرد. این در حالی است که این سازنده معروف آمریکایی تجهیزات مزرعه را اغلب با تصاویری از تراکتورهای سبز‌رنگ در مزارع پر از محصول به یاد می‌آوریم، اما در حال حاضر شرایطی را برای آینده‌ای با فناوری پیشرفته و خودمختار مهیا می‌کند، آینده‌ای که به شدت به صنعت ماهواره‌‌‌ای و هوا فضا وابسته است.

لین کرت، یکی از اعضای هیات‌مدیره جان‌‌‌دیر از سال ۲۰۲۱ و مدیر اجرایی سابق بوئینگ دیفنس اسپیس شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی، در این خصوص اظهار کرد: هدف جان‌‌‌دیر یکی از بهترین اسرار فناوری در جهان است... اما شما بدون دسترسی به فضا به این مهم دست نخواهید یافت. این شرکت مانند رقبای خود CNH و‌AGCO، در کشاورزی دقیق سرمایه‌گذاری کرده است. این استراتژی از حسگرها، نرم‌‌‌افزار و تجزیه و تحلیل داده‌‌‌ها برای ارائه تکنیک‌‌‌های کشاورزی دقیق‌‌‌تر برای بهبود عملکرد محصول، از کاشت پربارتر گرفته تا کوددهی هدفمندتر تا برداشت کارآمدتر، استفاده می‌کند.

این شرکت همچنین در حال تولید و فروش تراکتورهای خودران و سایر ماشین‌‌‌هایی با ویژگی‌‌‌های مستقل است. اما اتصال به شبکه، محور اصلی این بینش است که ارتباط از طریق ماهواره‌‌‌ خلأ به جا مانده از ارتباط مبتنی بر فیبر و سیگنال‌‌‌های سلولی سنتی را پر می‌کند. جیمی هیندمن، مدیر ارشد فناوری جان‌‌‌دیر، در مصاحبه با Manifest Space می‌‌‌گوید: ما نسبت به فرصتی که تجاری‌‌‌سازی صنعت ارتباطات ماهواره‌‌‌ای در حال حاضر برای صنعت کشاورزی به ارمغان می‌‌‌آورد، بسیار خوش‌بین هستیم.

هندمن در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی به کشاورزی فکر می‌‌‌کنید، تصور شما این است که این کار بیشتر در مناطق روستایی انجام می‌شود، جایی که اتصال شبکه‌های زمینی همیشه در دسترس نیست و در صورت وجود نیز پاسخگوی نیاز کشاورزان در یک مزرعه مدرن نخواهد بود. ما فکر می‌‌‌کنیم ارتباطات ماهواره‌‌‌ای یک فناوری واقعا جذاب و جالب است که می‌توان برای حل این شکاف ارتباطی از آن بهره‌مند شد. برای‌Deere، فصل مشترک فضا و کشاورزی از دو دهه پیش آغاز شد، زمانی که سهامی را در اختیار گرفت و در نهایت شرکت NAVCOM را خریداری کرد تا سیگنال اتصال بلادرنگ محصولات خود به فناوری GPS برای کمک به هدایت ماشین‌‌‌ها و ایجاد نقشه‌‌‌های محصول برای کمباین‌‌‌هایش را فعال کند. اما در حال حاضر GPS دیگر کافی نیست، به‌ویژه در بازارهای بزرگی مانند برزیل که بیش از دو‌سوم زمین کشاورزی هیچ ارتباطی با زیرساخت‌های ارتباطی ندارند.

پاییز گذشته، این شرکت درخواستی را برای دریافت پیشنهادهایی در خصوص صنعت ارتباطات ماهواره‌ای در راستای مشارکت در خدمات اتصال مبتنی بر فضا ارائه کرد. ارزش تخمینی این قرارداد ارتباطات ماهواره‌‌‌ای به‌‌‌طور عمومی فاش نشده است، اما صنعت فضایی به وضوح فقط دلار را می‌بیند. به گفته هیندمن، تقریبا ۴۰ شرکت پیشنهادهایی را در این خصوص ارائه کرده‌‌‌اند که شامل شرکت‌ها و اشخاص مختلف متخصص در اتصال ماهواره‌‌‌ای در سراسر جهان است. هیندمن در ادامه افزود جان‌‌‌دیر در میانه اجرای آزمایش‌‌‌هایی با شرکت‌های خاص، از جمله نصب برخی تجهیزات روی وسایل نقلیه برای تعیین عملکرد در زمان واقعی و در دنیای واقعی است. ما این فرصت را داشتیم تا دو صنعت، ارتباطات ماهواره‌‌‌ای و کشاورزی را به هم نزدیک کنیم و بگوییم که چه نوع ارزشی را در بخش کشاورزی می‌توانیم ایجاد کنیم؟

جان‌‌‌دیر به زودی شریکی را از میان مناقصه‌گران برای این پروژه انتخاب خواهد کرد و انتظار می‌رود تا سال آینده راه‌حلی برای کشاورزان ارائه شود. هیندمن خاطرنشان کرد که از آنجا که تجاری‌‌‌سازی فناوری ماهواره‌‌‌ای مدار زمین هزینه‌‌‌ها را کاهش و قابلیت‌‌‌ها را افزایش می‌دهد، این شرکت با تأمل بیشتری به سایر خدمات مبتنی بر فضا، از جمله داده‌‌‌های رصد زمین توسط ماهواره‌ها نگاه خواهد کرد. هندمن گفت چیزی که هنوز مشخص نیست، پیکربندی نهایی مدل کسب و کار است و اینکه این فقط بر تجهیزات جدید نیز تاثیر نخواهد گذاشت، زیرا مشتریان Deere تمایل زیادی به توانایی به‌روز‌رسانی تجهیزات موجود دارند. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که ارزش پیشنهادی کشاورزی دقیق و ماشین‌‌‌های متصل باعث افزایش تقاضا شده است و به شرکت کمک می‌کند تا قیمت‌های بالاتر را تحقق بخشد.

چاد دیلارد، تحلیلگر ارشد U.S. Machinery در برنشتاین می‌گوید: این قدرت، ساختار قیمت‌گذاری جان‌‌‌دیر را افزایش می‌دهد و باید تاثیر افزایشی بر ارزش چندگانه محصولات این شرکت داشته باشد. این مهم به این واقعیت مربوط می‌شود که فناوری کشاورزی دقیق باعث ایجاد و بهبود بهره‌وری در مزرعه می‌شود و این چرخه ارزشمند از قیمت‌های بالاتر، حاشیه سود بیشتر و ضریب تولید بهتر پشتیبانی می‌کند. هنگامی که جان‌‌‌دیر درآمدهای سه‌ماهه خود را در روز جمعه گزارش داد، این پویایی در کانون توجه قرار گرفت و همان‌طور که دیلارد خاطرنشان کرد، Deere  همچنین در خصوص یک چشم‌انداز تقریبا ۱۰ درصدی از فروش محصولاتش از طریق خدمات معمول نرم‌افزاری تا پایان دهه صحبت کرده است. هندمن گفت: اگر این توانایی را داشته باشید که هر هکتار در مزرعه را به هم متصل کنید، می‌توانید اطلاعات و داده‌های بیشتری را از شرایط مزرعه خود جمع‌آوری کنید و این فناوری به شما امکان می‌دهد تا تصمیمات بهتری بگیرید. این امر امنیت غذایی را بهبود می‌‌‌بخشد به این معنا که در پایان سال نتیجه بهتری نسبت به آنچه بدون آن اطلاعات و بدون آن داده‌‌‌ها ممکن بود، ایجاد می‌کند.