مدیرعامل شرکت ملارد شیر با بیان این مطلب و با اشاره به کمبود زمین حاصلخیز و مشکلات مربوط به خشکسالی در کشور و وابستگی بعضی از نهاده‌‌‌ها به ارز با انجام این طرح شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر می‌تواند با قطع وابستگی و عدم‌نیاز به تامین نهاده‌‌‌های‌‌ دامی از خارج از مجموعه در تامین علوفه‌‌‌ موردنیاز تا ۷۰‌درصد به خودکفایی برسد. میثم امیرحسینی در تشریح اقدامات اجرایی پروژه گفت: همزمان با استعلام از شرکت‌های مختلف و بررسی استعلام‌‌‌ها در کمیته‌‌‌ فنی، سالن مخصوص کشت علوفه هیدروپونیک تجهیز شده است.  نایب‌رئیس هیات‌مدیره‌‌‌ شرکت ملارد شیر با اعلام اینکه این پروژه در مرحله پایلوت قابلیت تولید ۱۰۰ کیلوگرم در روز را دارد، خاطرنشان کرد: پس از استفاده از علوفه هیدروپونیک در جیره دام و بررسی اثر آن در تولید، پروژه کشت علوفه هیدروپونیک وارد فاز صنعتی خواهد شد.

  کلنگ‌زنی بهاربند ۳۱۵ رأسی

مدیرعامل ملارد شیر همچنین با اشاره به اینکه زایش گاو و افزایش تعداد دام، فضای استاندارد برای گاوها را کاهش می‌دهد و این امر در طول زمان باعث کم شدن تولیدات شرکت خواهد شد، بیان کرد: با توجه به ضرورت کاهش تراکم دام و افزایش راندمان تولید، هیات‌مدیره دستور ساخت بهاربند ۳۱۵ رأسی را صادر کرده است.  امیرحسینی افزود: در این راستا پس از جانمایی و انتخاب محل احداث، با شرکت سازنده سوله قراردادی منعقد شد و پس از تامین منابع مالی، اجرای عملیات ساخت بهاربند ۳۱۵ رأسی آغاز خواهد شد. وی هزینه اجرای بهاربند ۳۱۵ رأسی را ۱۰۰ میلیارد ریال و زمان بهره‌برداری را مهرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد.

امیرحسینی در ادامه با بیان اینکه برای افزایش سرعت و کیفیت تولید خوراک دام، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر اقدام به ساخت کارخانه خوراک دام کرده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه با هزینه‌‌‌ اجرایی ۲۳۰ میلیارد ریال دارای ظرفیت تولید ۱۵ تن خوراک دام در ساعت است. کارخانه خوراک دام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر آبان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

  ضرورت انجام پروژه تصفیه‌خانه صنعتی

نایب‌رئیس هیات‌مدیره‌‌‌ ملارد شیر با اشاره به ضرورت انجام پروژه تصفیه‌خانه‌‌‌ شرکت نیز بیان کرد: بالا بودن آلودگی و پیچیدگی پساب دامپروری باعث آسیب‌‌‌رسانی به محیط‌زیست می‌شود و اخطارهای پیاپی سازمان‌های ذی‌ربط را در پی دارد. بنابراین هیات‌مدیره شرکت برای حل این مشکل، تصمیم به ساخت تصفیه‌خانه‌‌‌ صنعتی گرفته است.

امیرحسینی با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌‌‌ صنعتی قابلیت تصفیه‌‌‌ پساب با قابلیت ۴۰۰مترمکعب در روز را خواهد داشت، افزود: این در حالی است که آب خروجی تصفیه‌خانه نه تنها باعث آلودگی محیط‌زیست نمی‌شود، بلکه قابل استفاده در آبیاری محصولات کشاورزی شرکت خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: کمیته‌‌‌ فنی شرکت پس از دعوت از شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان برای بازدید کارشناسی و دریافت استعلام قیمت از شرکت‌های مختلف به بررسی و انتخاب بهترین طرح و شرکت اقدام کرده و عقد قرارداد با شرکت منتخب انجام شده است. مدیرعامل ملارد شیر هزینه‌‌‌ اجرای طرح تصفیه‌خانه صنعتی را ۱۵۰ میلیارد ریال و مدت زمان انجام پروژه را ۱۰ ماه برآورد کرد.