به گزارش «ایرنا» به نقل از سازمان بورس، غلامرضا شریعتی اندرانی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه سازمان بورس افزود: با توجه به گستردگی اقتصاد در همه کشورها و فعالیت‌‌‌هایی که کشورها در عرصه‌‌‌های مختلف اقتصادی دارند، سازمان بورس در هر کشوری جزو سازمان‌های مهم به شمار می‌رود که نقش اساسی در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور نیز دارد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد در کشور ما هم به‌تدریج سازمان بورس و اوراق بهادار جایگاه واقعی خود را خواهد یافت.

شریعتی افزود: برای آنکه از اقتصادی سالم و شفاف برخوردار باشیم، باید به ایجاد زیرساخت‌‌‌هایی که به توسعه فعالیت در بازار سرمایه منجر می‌شود، کمک کنیم و فعالیت‌‌‌های سرمایه‌گذاری مردم را در بورس متمرکز کرده و از این بازار تامین مالی کنیم. تجربه نشان داده در هر جای دنیا بازار سرمایه تقویت شده، منفعت به همراه داشته و بازار سرمایه ما نیز باید تقویت شده و توسعه یابد.

عضو کمیسیون عمران اضافه کرد: البته توسعه بازار سرمایه، نیازمند فرهنگ‌‌‌سازی و تقویت دانش مالی سرمایه‌گذاران است و انتظار می‌رود سازمان بورس و اوراق بهادار در این حوزه هم حضور جدی‌‌‌تری داشته باشد و از طریق رسانه ملی و همین‌طور دانشگاه‌‌‌ها به آموزش مردم بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که نسل جدید از فضای مجازی و اینترنت در کسب‌وکارها بهره می‌‌‌برد، سازمان بورس و اوراق بهادار با آموزش مردم می‌‌‌تواند نقش محوری در توسعه اقتصاد کشور پیدا کند و سرمایه‌گذاری در بورس را در بین مردم رواج داده و با جذب سرمایه‌‌‌های خرد و هدایت آن به سمت و سوی مناسب، به اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور هم کمک کند. البته رکود چند وقت اخیر بورس، موجب نارضایتی‌‌‌هایی شده؛ اما این رکود ناشی از عوامل کلان‌‌‌تری بوده است.

شریعتی در پایان ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه‌‌‌هایی به منظور آشنایی بیشتر مردم و سیاستگذاران با بازار سرمایه، تصریح کرد: اگر قصد جلب اعتماد عمومی به سمت بازار سرمایه را داریم، باید آموزش مردم جدی انگاشته شود تا مردم از حقایق بازار سرمایه آگاهی داشته باشند و احساس کنند بازار سرمایه جایگاهی مطمئن برای سرمایه‌‌‌های آنهاست‌‌‌.

عضو کمیسیون عمران اعلام کرد: امیدواریم سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق آموزش عموم با کمک رسانه ملی و دانشگاه‌‌‌ها، در فرهنگ‌‌‌سازی نقش پررنگ‌‌‌تری داشته باشد.