«خدیزل» شرکت بهمن دیزل از عرضه و فروش برخی محصولات خود در بورس‌کالا خبر داد. شرکت مذکور در این‌خصوص اعلام کرد که پیرو درخواست شرکت بهمن دیزل درخصوص پذیرش کشنده ‌ام‌پاور و انواع کامیونت فورس جهت عرضه در بورس‌کالای ایران مجوز عرضه را صادر کرده‌است. در این مرحله از عرضه محصولات در بورس‌کالا در روز ۱۵اسفند ۱۴۰۱، تعداد ۸۵دستگاه کامیونت فورس ۶تن (کابین بدون خواب) بدون کاربری، تعداد ۲۵۰دستگاه کامیونت فورس ۶تن کابین خوابدار بدون کاربری و تعداد ۱۳۰دستگاه کامیون کشنده ‌ام‌پاور آگهی شده‌است.

«کروی» شرکت توسعه معادن روی ایران درخصوص یک شایعه منتشرشده در فضای‌مجازی شفاف‌سازی کرد. شرکت مذکور عنوان کرد پیرو گزارش منتشرشده در فضای‌مجازی مبنی‌بر فروش سهام فاسمین، در تاریخ ۸اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۵میلیون سهم از سهام شرکت مذکور در اجرای تعهدات بازارگردانی به کد بازارگردان منتقل شده‌است.

«خراسان»پتروشیمی خراسان اعلام کرد که پیرو سیاست‌های جدید دولت و بانک‌مرکزی درخصوص فروش ارزهای حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی، از تاریخ ۲اسفند ۱۴۰۱ نرخ فروش روزانه ارز از طریق سامانه نیما و تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا و همچنین براساس میزان عرضه‌‌‌‌‌‌وتقاضا در آن مرکز تعیین خواهد شد و جایگزین نرخ ثابت ۲۸هزار و ۵۰۰تومان شده‌است.

«ورنا» سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا از بر‌‌گزاری مزایده خبر داد. این شرکت اعلام کرد که درنظر دارد یک دستگاه ساختمان متعلق به خود را به‌‌‌‌‌‌صورت نقدی از طریق بر‌‌گزاری تشریفات مزایده عمومی در تاریخ ۹اسفند ۱۴۰۱واگذار کند.

«دارو» کارخانه‌های داروپخش از طرح‌‌‌‌‌‌ و پروژه‌‌‌‌‌‌ جدید خود بهره‌‌‌‌‌‌برداری کرد. عنوان طرح یادشده راه‌اندازی خط‌تولید پرکنی فرآورده‌های تزریقی حجیم بوده که این طرح در تاریخ ۶دی ماه ۱۳۹۳شروع و به‌‌‌‌‌‌مدت ۸سال به‌طول انجامیده و بهای تمام‌شده این پروژه به‌‌‌‌‌‌میزان ۲۱میلیارد و ۵۰۰میلیون‌تومان است. محصول حاصل از بهره‌‌‌‌‌‌برداری این طرح فرآورده‌های تزریقی حجیم (انواع سرم نیم‌لیتری) است که ظرفیت اسمی تولید این محصول ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار بطری نیم‌لیتری در سال ‌(یک‌شیفت) است، با این‌وجود ظرفیت عملی بهره‌برداری از این محصول ۸میلیون و ۶۰۰هزار بطری نیم‌لیتری در سال ‌(یک‌شیفت) است اما در فاز اول راه‌اندازی ۷میلیون و ۲۰۰هزار بطری نیم‌لیتری می‌تواند تحت‌عنوان ظرفیت عملیاتی شرکت به انجام رسد. مبلغ فروش محصولات سرم از درآمد شرکت حدود ۱۳درصد بوده که باتوجه به راه‌اندازی این پروژه و شرایط بازار این محصولات شرکت پیش‌بینی می‌کند سهم بیشتری را در درآمد آن به ارمغان آورد.

«فن‌‌‌‌‌‌آوا» گروه فن‌‌‌‌‌‌آوا اعلام کرد که به‌‌‌‌‌‌منظور مشارکت در راه‌اندازی خط‌تولید و مونتاژ دستگاه‌های کارت‌خوان و سایر تجهیزات و محصولات مرتبط شرکت گروه فن‌‌‌‌‌‌آوا با مشارکت شرکت امن پردازان سورنا اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک در شرکت تجارت الکترونیک ایتوک کرده‌‌‌‌‌‌اند. براساس قرارداد مشارکت در راه‌اندازی خط‌تولید و مونتاژ دستگاه کارت‌خوان بانکی مقرر شده سرمایه اولیه مشارکت در شرکت تجارت الکترونیک ایتوک به مبلغ ۱۰میلیارد‌تومان و به نسبت قدر‌‌‌‌‌‌السهم طرفین یعنی ۴۵درصد سهم گروه فن‌‌‌‌‌‌آوا و ۵۵درصد شرکت امن‌پردازان سورنا به‌عنوان آورده نقدی از سوی سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران تامین شود.

در این میان از آنجایی‌که قرارداد حاضر به‌صورت ۱۰ساله است لذا آثار سود و زیانی ناشی از این قرارداد باتوجه به برنامه تجاری و طرح توجیه اقتصادی پس از گذشت پنج سال، سود خالص عملیاتی ۹برابری (۹۰۰درصدی) قابل‌شناسایی است. بر این اساس باتوجه به‌‌‌‌‌‌اینکه عملیات اصلی تولید کارخانه در حال‌حاضر اجرایی نشده و شرکت به سودآوری نرسیده، لذا آثار سود‌‌‌‌‌‌وزیانی این قرارداد مشارکت در سال‌مالی جاری و صورت‌های مالی اصلی و تلفیقی گروه فن‌‌‌‌‌‌آوا منتهی به تاریخ ۲۹اسفند ۱۴۰۱ قابل‌شناسایی نیست.