«کزغال»: شرکت زغال‌سنگ پروده‌طبس در خصوص صورت‌های مالی ۹ماهه ۱۴۰۱ منتهی به آذرماه توضیحاتی ارائه و عنوان کرد، دلایل عمده تغییر سودآوری در دوره ذکرشده افزایش ۶۵درصدی تناژ و افزایش ۹درصدی متوسط نرخ فروش کنسانتره زغال‌سنگ و همچنین افزایش هزینه‌های مالی ناشی از اخذ تسهیلات در پایان سال ۱۴۰۰ بوده است.

«شپلی»: پلی‌اکریل ایران در مورد شایعه منتشرشده شفاف‌سازی کرد. بر این اساس شرکت مذکور بیان کرد که پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر رفع بازداشتی حساب‌‌‌های بانکی شرکت، مطابق نامه و مستندات دستور رفع بازداشتی از تمامی حساب‌‌‌های بانکی این شرکت نزد بانک‌سپه ابلاغ شده است.

«فن‌آوا»: شرکت گروه فن‌آوا نتایج برگزاری مزایده را اعلام کرد. بر این اساس شرکت مذکور با توجه به مصوبه شماره ۴۰۴ هیات‌مدیره در تاریخ ۲شهریور ۱۴۰۰، قصد فروش شرکت داده سامانه فن‌آوا را که یکی از زیرمجموعه‌‌‌های گروه فن‌آواست، به همراه تمام دارایی‌‌‌های ثابت، املاک و مستغلات، تاسیسات و امتیازات از طریق مزایده عمومی داشته که در تاریخ ۸بهمن ۱۴۰۱ نتیجه مزایده مشخص شده است. با توجه به موارد مذکور مبایعه‌نامه فی‌‌‌مابین خریدار و فروشنده مربوط به فروش شرکت داده سامانه فن‌آوا در تاریخ ۱۱بهمن ۱۴۰۱ و همچنین با توجه به شرایط مزایده منعقد شده که ارزش دفتری آن مبلغ ۴میلیارد تومان و قیمت فروش آن طی مبایعه‌نامه تنظیم‌شده ۶۳میلیارد و ۵۸۰میلیون تومان بوده است، آثار سود و زیان ناشی از این معامله قبل از کسر هزینه مالیات و دیگر هزینه‌‌‌های قانونی حدود ۵۹میلیارد و ۵۸۰میلیون تومان درآمد غیرعملیاتی و به ازای هر سهم حدود ۲۷تومان سود ناخالص قابل شناسایی است. در این میان شرایط تسویه به صورت نقدی طبق شرایط مبایعه‌نامه مبلغ ۱۲میلیارد و ۷۱۶میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت تا پنج‌روز پس از ابلاغ برنده مزایده با احتساب مبلغ ۴میلیارد تومان واریزی بابت سپرده شرکت در مزایده و مبلغ ۲۵میلیارد و ۴۳۲میلیون تومان در تاریخ ۲۵بهمن ۱۴۰۱ و مبلغ ۲۵میلیارد و ۴۳۲میلیون تومان در تاریخ ۱۰اسفند ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

«کساپا»: شرکت سایپاشیشه در خصوص اطلاعیه منتشرشده با شماره پیگیری ۹۸۲۹۳۳ در تاریخ ۲۹دی ۱۴۰۱، عنوان کرد که عدم‌اخذ تعدیل نرخ فروش محصولات و افزایش هزینه‌‌‌های تولیدی عمدتا بهای خرید مواد اولیه ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها (تورم)، موجب کاهش سود در مقایسه با دوره مالی مشابه سال قبل شده است. در این میان مذاکرات برای اخذ تعدیلات نرخ فروش با خریدار عمده یعنی شرکت سازه‌گستر سایپا در دست اقدام است.

«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید از فروش زمین در مزایده ۱۱۶ سازمان اموال و املاک خبر داد. بر این اساس، زمین یادگار امام به پلاک ثبتی ۱۶۸۱/ ۱۱۶ به آقای رحیمی طاری پیرو در مزایده ۱۱۶ سازمان اموال و املاک واگذار شده که سهم شرکت از این فروش مبلغ ۸۹میلیارد و ۹۹۵میلیون و ۴۲۵هزار تومان بوده است. با توجه به بهای تمام‌شده زمین مذکور، سود شرکت از این معامله مبلغ ۸۳میلیارد و ۳۷۰میلیون تومان بوده است.

«حتوکا»: شرکت حمل‌‌‌ونقل توکا در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده خود توضیحاتی ارائه کرد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد که دلیل افزایش ۴۲درصدی سودعملیاتی در دوره ۹ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش ۳۵درصدی نرخ کرایه توسط سازمان حمل‌‌‌ونقل و پایانه‌‌‌ها و متعاقبا افزایش درآمد ناوگان و شعب شرکت، اخذ ۳۲ و ۴۷درصد تعدیل پروژه‌‌‌های فولاد هرمزگان و اخذ تعدیل بالای ۵۰درصد پروژه‌‌‌های فولادمبارکه است. همچنین افزایش ۲۳۰میلیارد تومانی دارایی‌‌‌های ثابت مشهود و در مقابل افزایش ۲۳۵میلیارد تومانی تسهیلات مالی به دلیل اخذ تسهیلات از بانک ملی به مبلغ ۲۳۰میلیارد تومان بابت خرید ۵۰دستگاه کامیون کشنده است که تسویه آن از محل آورده نقدی سهامداران بابت افزایش سرمایه انجام خواهد شد.

«لکما»: کارخانه‌های مخابراتی ایران توضیحاتی در خصوص صورت‌های مالی خود ارائه کرد. بر این اساس شرکت مذکور کاهش بهای تمام‌شده ۹ماهه ۱۴۰۱ نسبت به ۶ماهه ۱۴۰۱ را ناشی از راکد بودن بخش‌‌‌هایی از خطوط تولیدی شرکت و افزایش هزینه‌‌‌های جذب‌نشده ۹ماهه دانست که کاهش بهای تمام‌شده را به دنبال داشته و همچنین افزایش سایر هزینه‌‌‌های عملیاتی عمدتا به دلیل افزایش هزینه‌‌‌های جذب‌نشده در تولید است.

«شرانل»: نفت ایرانول در خصوص صورت‌های مالی ۹ماهه خود عنوان کرد که افزایش مبلغ فروش داخلی و صادراتی نسبت به سال قبل به ترتیب به میزان ۵۰ و ۷۴درصد و علاوه بر آن افزایش ۲۳درصدی میزان فروش صادراتی که ناشی از مدیریت نرخ فروش محصولات داخلی به‌جز موتوری و موقعیت‌سنجی در اقدام برای فروش صادراتی نسبت به سال قبل است، همچنین افزایش درآمدهای عملیاتی عمدتا ناشی از افزایش سود حاصل از تسعیر ارز به دلیل افزایش نرخ ارز در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. در این میان افزایش درآمدهای غیرعملیاتی به مبلغ ۱۲میلیارد تومان، ناشی از افزایش سود حاصل از فروش مواد اولیه به مبلغ ۷میلیارد تومان و همچنین افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌‌‌ها به مبلغ ۴میلیارد و ۹۳۱میلیون تومان نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده که مدیریت بهینه منابع به افزایش‌‌‌های مزبور منجر شده است. در این میان مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان در بانک‌ملت به‌عنوان سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت برای استفاده بهینه از وجوه نقد و افزایش سودآوری شرکت سپرده شده است.

«شرنگی»: شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین درخصوص صورت‌های مالی ۹ماهه خود عنوان کرد که درآمدهای عملیاتی در ۶ماه اول سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰میلیارد و ۵۲میلیون تومان و در ۹ماه سال مذکور مبلغ ۱۴۸میلیارد و ۲۳۸میلیون تومان بوده است که این امر افزایش ۴۸درصدی فروش پاییز را نشان می‌دهد و بدیهی است که سود عملیاتی نیز در راستای افزایش فروش به همان نسبت افزایش یافته است. همچنین مبلغ ۱۷میلیارد و ۱۷۱میلیون تومان در سرفصل دریافت‌‌‌های نقدی حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در صورت جریان‌‌‌های نقدی اشتباه درج شده که اصلاحیه مربوطه انجام و در سامانه کدال افشا شده است.