«شگل»: شرکت گلتاش از انعقاد قرارداد مهم خرید و انتقال کامل حق مالکیت علامت تجاری پونه و نسیم خبر داد. طرف قرارداد شرکت پاکسان و تاریخ آن ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ بوده است. مبلغ قرارداد نیز ۲۳۵میلیارد تومان است. ۱۰درصد این مبلغ همزمان با انعقاد قرارداد و الباقی طی سه‌فقره چک به سررسیدهای تعیین‌شده تسویه خواهد شد.

«لپارس»: شرکت کارخانه‌های پارس الکتریک، از انعقاد قرارداد مهم با موضوع مشارکت در تولید و فروش محصول خبر داد. تاریخ انعقاد قرارداد، ۲۱/ ۱۰/ ۱۴۰۱ و طرف قرارداد شرکت درنیکا مدار ارناست. مبلغ این قرارداد، ۴۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است که کل این مبلغ به صورت نقدی تسویه خواهد شد. مشارکت در تامین قطعات و سایر اقلام و مواد اولیه موردنیاز به‌منظور تولید و فروش تلویزیون در جزئیات این قرارداد آمده است.

«بجهرم»: شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم، از توقف بخشی از فعالیت خود خبر داد. دلیل توقف فعالیت این شرکت، خروج دو واحد گازی شماره G۱۵ و شماره G۱۲ با ترتیب زمانی ذکرشده در نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم از مدار تولید به‌منظور انجام فرآیند تعمیرات اساسی عنوان شده است. تاریخ دقیقی برای شروع مجدد فعالیت‌‌‌ها وجود ندارد.

«بپیوند»: شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس، از توقف بخشی از فعالیت خود به دلیل خروج واحدهای ۳ و ۴گازی و واحد ۲بخار از مدار تولید به‌منظور تعمیرات اساسی خبر داد.

«دسبحان»: شرکت سبحان‌دارو بخشی از معاملات خود را روی سامانه کدال بارگذاری کرد. این معاملات شامل فروش محصولات دارویی شرکت به شرکت پخش البرز به مبلغ ۲۲۶میلیارد تومان و خرید مواد اولیه از شرکت البرز بالک به مبلغ ۸۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده است. ارائه خدمات آزمایشگاهی و مدیریت پسماند صنعتی به شرکت سبحان انکولوژی به مبلغ ۴۵۱میلیون تومان و خرید مواد اولیه از شرکت البرز دارو به مبلغ ۱۸میلیون تومان نیز شامل این معاملات می‌شود.

«دالبر»: شرکت البرز دارو اعلام کرد، نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌‌‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزات سازمان غذا و دارو افزایش یافته است.

«دزهراوی»: شرکت داروسازی زهراوی از افزایش قیمت برخی از محصولات دارویی خبر داد. نرخ قرص سل‌سپت و ایمینورال، به‌طور متوسط از ۳هزار و ۵۰۰تومان به ۱۹هزار و ۶۰۰تومان افزایش یافته است. قیمت تعدادی از محصولات پیوندی با سهم تقریبی ۱۴‌درصد در سبد فروش این شرکت، با توجه به تغییر سیاست ارزی واردات مواد اولیه آنها از ترجیحی به نیمایی، توسط سازمان غذا و دارو مورد اصلاح قرار گرفته که این موضوع فروش سالانه این محصولات را از حیث ریالی به‌طور متوسط ۶۵/ ۲برابر افزایش خواهد داد. اما به جهت پیش‌بینی افزایش قیمت این محصولات در برآورد سالانه، افزایش فوق بودجه کل شرکت در سال‌جاری را افزایش نداده، بلکه به تحقق و پوشش بودجه محقق‌نشده شرکت کمک خواهد کرد.

«خریخت»: صنایع ریخته‌‌‌گری ایران اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۳۰/ ۰۸/ ۱۴۰۱ براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۱۸میلیارد تومان به مبلغ ۲۳۶میلیارد تومان از محل سود انباشته در تاریخ ۲۱/ ۱۰/ ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«ثفارس»: شرکت توسعه گردشگری مهرپارسیان با سرمایه اولیه نقدی به میزان ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و تعداد سهام کل ۲هزار و ۵۰۰سهم یک‌میلیون تومانی با موضوع فعالیت گردشگری و گردشگری سلامت، سرمایه‌گذاری مرتبط با موضوع گردشگری با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور، در اداره ثبت شرکت‌های شیراز در راستای گسترش دامنه فعالیت شرکت و ایجاد موقعیت‌های تجاری و بازرگانی جدید برای پیشبرد اهداف و سود‌سازی و انتفاع بیشتر سهامداران، ثبت و آغاز به فعالیت کرده است. شرکت عمران و توسعه فارس سهامدار و دارنده ۲۵‌درصد سهام شرکت مذکور است.

«تدبیر»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری تدبیر و شرکت سرمایه‌گذاری پویا در نظر دارند ۳۷/ ۵۶‌درصد از سهام شرکت تولید و صادرات ریشمک را به صورت یکجا و نقد از طریق مزایده عمومی واگذار کنند. تعداد سهام قابل واگذاری جمعا معادل ۳۷/ ۵۶‌درصد سهام شرکت مذکور و قیمت پایه هر سهم معادل ۳هزار و ۲۰۰تومان است. اﺷﺨﺎص ﺣﻘﯿﻘﯽ و ﺣﻘﻮﻗﯽ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ در ﻣﺰاﯾﺪه را دارﻧﺪ، باید ﻣﻌﺎدل ۱۰درﺻﺪ قیمت پایه کل ﻣﻌﺎدل ﻣﺒﻠﻎ ۳۶میلیارد تومان را به صورت نقد یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط (حداقل سه‌‌‌ماهه) حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت تحویل دهند و تاییدیه شرکت مزبور را به معاونت نظارت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.