«کلر»: شرکت کلر پارس، در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل اعلام کرد، افزایش سود عملیاتی دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ عمدتا به دلیل تغییر در ترکیب تولید و فروش محصولات، افزایش صادرات و افزایش میزان فروش و کاهش بهای تمام‌شده و مدیریت مصرف و هزینه‌ها نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل است.

«خبهمن»: پیرو گزارش منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر فروش محصولات شرکت بهمن‌خودرو خارج از بورس‌کالا، این شرکت اعلام کرد، بخشی از محصولات عرضه‌شده مربوط به تولیدات جدید شرکت بهمن‌موتور بوده است که برای ارزیابی بازار از نظر تقاضای کل، بازاریابی و تحلیل مشتریان بالقوه است تا پس از تحلیل کامل عمق بازار و کلینیک خودرو در بورس‌کالا پذیرش و عرضه شوند. قابل ذکر است که عرضه محدود خودروهای پذیرش‌شده در بورس‌کالا در راستای تدوین استراتژی‌های بازاریابی و پیاده‌سازی روش‌های مناسب فروش و توسعه سهم بازار و در چارچوب برنامه‌های پیشبرد بازار است که در بلندمدت موجب تقویت برند گروه، وفاداری مشتریان و قطعا منافع سهامداران خواهد بود. شایان ذکر است که عرضه صورت‌گرفته برای طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده در چارچوب قوانین خاص بوده و رعایت آنها برای شرکت اجتناب‌ناپذیر است و از آنجا که عرضه برای طرح‌های مذکور در بورس‌کالا امکان‌پذیر نیست، بنابراین طبق هماهنگی‌های قبلی با بورس‌کالا مقرر شد به شیوه قرعه‌کشی اقدام شود. سیاست‌های کلی گروه بهمن، تداوم عرضه محصولات در چارچوب قوانین و مقررات بورس‌کالا و رعایت کامل صرفه و صلاح سهامداران است و خودروهای جدید نیز پس از عرضه بسیار محدود در این مرحله مانند سایر محصولات پذیرش‌شده، پس از انجام تشریفات پذیرش در بورس‌کالا و از طریق بورس عرضه خواهند شد. همچنین رعایت مقررات و اصول حاکمیت شرکتی در شرکت‌های فرعی این گروه همواره مورد تاکید بوده است و به صورت دوره‌ای مورد پایش قرار می‌گیرد.

«دتولید»: شرکت داروسازی تولید دارو اعلام کرد نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزهای سازمان غذا و دارو افزایش یافته است. لازم به ذکر است که فروش این محصولات نسبت به کل دارایی‌ها در سال مالی قبل حدود ۵/ ۰درصد و نسبت به کل درآمد فروش در سال مالی قبل حدود ۹/ ۰‌درصد است.

«وگردش»: بانک گردشگری اعلام کرد، از تاریخ گزارشگری قبلی تاکنون تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت که مستلزم افشا باشد، رخ نداده و تغییرات قیمت سهام صرفا ناشی از عرضه و تقاضا و روند بازار بوده است.

«آینده»: شرکت بازرگانی و صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، در خصوص سوالات مطرح‌شده در مورد صورت‌های مالی اخیر موارد زیر را اعلام کرد:

تغییرات سود یا زیان عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، به دلیل افزایش هزینه‌های فروش، اداری و عمومی است که عمده آن بابت افزایش هزینه حقوق و مزایای پرسنل، هزینه برق مصرفی، هزینه اجاره و هزینه تعمیر و نگهداری است.

افزایش حساب‌های دریافتنی بابت اصلاح طبقه‌بندی حساب‌های خلاف ماهیت و شناسایی در سرفصل حساب‌های دریافتنی است.

«تفارس»: شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق صکوک اجازه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد ۰۲/ ۰۹/ ۱۴۰۱ و مبلغ تعهد ۵۰۰میلیارد تومان است. نرخ این اوراق ۵/ ۱۸‌درصد، سررسید آن ۰۲/ ۰۹/ ۱۴۰۵، کارمزد تعهد پذیره‌نویسی ۵میلیارد تومان، کارمزد بازارگردانی سال اول ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و سال‌های‌ دوم تا چهارم، سالانه ۱۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.