«لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان از مشارکت در انتشار اوراق اختیار تبعی سهام شرکت بیمه پارسیان با نرخ ۲۲‌درصد سالانه و کارمزد ثابت ۷۵میلیارد ریال با سررسید ۲۵تیر ۱۴۰۳ خبر داد.

«دسبحان»: شرکت سبحان دارو از افزایش نرخ محصولات (قرص‌‌‌ها، کپسول‌‌‌ها، پمادها، کرم‌‌‌ها و قطره‌‌‌ها) از سوی سازمان غذا و دارو خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که پیرو اجرای طرح دارویار توسط سازمان غذا و دارو و افزایش قیمت برخی از محصولات شرکت، پیش‌بینی می‌شود فروش سال‌جاری شرکت متاثر از افزایش قیمت‌های مذکور ۲۳‌درصد افزایش یابد. مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۱/ ۶۱۵میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۸۵‌درصد است.

«ددانا»: شرکت داروسازی دانا نیز از افزایش نرخ در انواع داروها و اشکال دارویی خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که با توجه به اعلام قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و دارو نرخ محصولات به طور میانگین ۳۹‌درصد افزایش یافته است. لازم به توضیح است که مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۷/ ۸۰۶میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۴۰‌درصد بوده است.

«دیران»: شرکت ایران‌دارو نیز از افزایش نرخ ۸۵محصول دارویی و مکمل خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که پیرو اجرای طرح دارویار توسط سازمان غذا و دارو قیمت برخی محصولات این شرکت افزایش یافته است و برآورد می‌شود که مبلغ فروش سال مالی ۱۴۰۱، ۲۰درصد افزایش یابد.

«دقاضی»: شرکت داروسازی شهید قاضی نیز از دریافت مجوز رشد قیمت محصولات خود (انواع سرم‌‌‌های تزریقی) خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با توجه به اعلام قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و دارو، قیمت محصولات به طور متوسط ۲۸‌درصد افزایش یافته است.

«دالبر»: شرکت البرز دارو نیز از افزایش نرخ محصولات خود (قرص‌‌‌ها، شربت‌‌‌ها و آمپول‌‌‌ها) خبر داد. در اطلاعیه این شرکت نیز آمده که پیرو اجرای طرح دارویاب و افزایش نرخ برخی از محصولات این شرکت، کل فروش سال این شرکت متاثر از افزایش نرخ‌های مذکور معادل ۱۱‌درصد افزایش خواهد یافت. لازم به توضیح است که مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل حدود ‌هزار میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۶۱‌درصد بوده است.