رفاه: شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اعلام کرد، با توجه به اینکه سرانه فروش هر مترمربع فضای سطح فروش شرکت در استان‌های البرز و تهران به‌طور متوسط سه‌برابر سرانه سطح فروش شهرستان‌هاست و با هدف افزایش سطح فروش و بالاخص شهرستان‌های پرتراکم جمعیتی و در نتیجه افزایش حجم و میزان فروش و تسهیل خدمات‌رسانی و تامین کالا و گردش بالاتر مواد این دارایی صورت پذیرفته است. سود حاصل از محل تحصیل دارایی حداقل ۲‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان از پروژه مذکور خواهد بود و با توجه به موقعیت منحصربه‌فرد منطقه حصارک شهر کرج که براساس داده آماری این شرکت و بررسی سوابق فروش، پرفروش‌ترین منطقه استان البرز است، افزایش فروش شرکت حداقل روزانه یک‌میلیارد تومان و سالانه بالغ بر ۳۶۰میلیارد تومان خواهد بود.

شفن: پتروشیمی فن‌آوران اعلام کرد، کاهش بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا به دلیل افزایش بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی متاثر از افزایش بیش از ۶۲درصدی نرخ گاز طبیعی خوراک و افزایش بیش از ۱۳۲درصدی نرخ گاز سوخت و همچنین افزایش بیش از ۳۷۲درصدی نرخ سرویس‌های جانبی و نیز افزایش نرخ حمل محصولات صادراتی در دوره مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل است.  افزایش پیش‌پرداخت‌ها در دوره منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به سه‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ عمدتا به دلیل افزایش نرخ حجم سفارش‌های خرید داخلی و خارجی است. کاهش خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیر‌عملیاتی در دوره منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به سه‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ عمدتا به دلیل احتساب زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در سهام بانک‌ملت به مبلغ ۳۲۹میلیارد تومان در مقطع ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ است.

وتجارت: بانک‌تجارت توضیحاتی را در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ منتشر کرد. رشد قابل‌توجه درآمد تسهیلات مرابحه: دلایل رشد ۱۴۳درصدی درآمد تسهیلات اعطایی مرابحه ناشی از رشد ۱۲۵درصدی حجم تسهیلات اعطایی مذکور نسبت به دوره مشابه آن است. شایان ذکر است که علت افزایش تسهیلات مورد اشاره مورخ ۲۵/ ۰۲/ ۱۴۰۱ بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی، اجرای توصیه شورای فقهی بانک مرکزی در جایگزینی عقد مرابحه به جای عقود جعاله و فروش اقساطی در زمینه اعطای تسهیلات بانکی است. کاهش وجه التزام مطالبات از دولت: براساس نامه بانک مرکزی مورخ ۲۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱ مبلغ ‌هزار میلیارد تومان از اسناد درآمد مطالبات از دولت تعدیل شد که این امر به کاهش درآمد وجه التزام مطالبات از دولت در دوره مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ انجامیده است. کاهش سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر‌بانکی: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی با هدف کنترل رشد نقدینگی و همچنین لزوم اجرای تکالیف ابلاغی به شبکه بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات حمایتی مندرج در قانون بودجه سال‌جاری، موجب کاهش سپرده‌گذاری این بانک در بازار بین‌بانکی و در نتیجه سود حاصل از این محل شده است.  مازاد سود پرداختی به سپرده‌گذاران: با عنایت به اینکه بخش قابل‌توجهی از درآمد سرمایه‌گذاری بانک در پایان سال شناسایی می‌شود، از این رو پیش‌بینی می‌شود در گزارش صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ علاوه بر پوشش مازاد سود پرداختی به سپرده‌گذاران، درآمد حق‌الوکاله نیز برای بانک محقق شود. شایان ذکر است که یکی از دلایل انحراف سود پرداختی به سپرده‌گذاران در این دوره مالی، برگشت درآمد مطالبات از دولت برای اجرای شروط بانک‌مرکزی است.

شهر: بانک‌شهر اعلام کرد به‌منظور استفاده از ظرفیت نهادها و ابزار‌های بازار سرمایه موافقت اصولی اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار با تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی با حداقل تعداد واحد سرمایه‌گذاری در زمان شروع فعالیت ۱۰۰‌هزار واحد و حداکثر یک‌میلیون واحد سرمایه‌گذاری، هر یک به ارزش اسمی ۱۰۰‌هزار تومان اخذ شده است. شایان ذکر است که تحقق آثار مالی این موضوع برای بانک‌شهر منوط به تاسیس و فعالیت صندوق مذکور است که مراحل متعاقب آن در جریان پیگیری است و به محص تحقق به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وامیر: شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر از پذیرش تعهدات جدید از تاریخ ۲۳/ ۰۸/ ۱۴۰۱ خبر داد. موضوع تعهد تضمین تسهیلات شرکت ذوب‌روی اصفهان و مبلغ آن ۲۴میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان است.

تاپکیش: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش، از انعقاد قرارداد فروش ۴۰‌هزار دستگاه کارتخوان خبر داد. تاریخ موثر اجرای قرارداد ۲۳/ ۰۸/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

قمر: پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان از محل سود انباشته به‌منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی شرکت و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام‌ شده و بهبود سرمایه در گردش در تاریخ ۲۲/ ۰۸/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.