وشهر: بانک‌شهر از برگزاری مزایده فروش چهار طبقه از املاک مازاد خود با شرایط نقد و اقساط از طریق اعطای تسهیلات (فروش اجاره به شرط تملیک) خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۱۷/ ۰۷/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

سیتا: شرکت سرمایه‌گذاری سیمان‌تامین، اطلاعیه‌ای تحت عنوان «نتیجه نهایی دعوی له شرکت» را در سامانه کدال بارگذاری کرد. این طرح دعوی بابت انتقال قطعی ۳۸میلیون سهم شرکت ساختمان اصفهان با نماد «ثاصفا» به نام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین بوده است. تاریخ طرح دعوی ۲/ ۰۷/ ۱۴۰۱ بود و طرف‌های دعوی آقایان هاشمی‌نسب بوده‌اند. این دعوی به صدور حکم مبنی بر تایید فسخ و عودت سهم به شرکت و انتقال قطعی سهام به شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین منجر شد.

کیانا: گروه مالی کیان، از انعقاد قرارداد تعهد پذیره‌نویسی اوراق مرابحه عام به‌منظور تامین مالی دولت خبر داد. تاریخ قرارداد ۲۷/ ۰۶/ ۱۴۰۱ و مبلغ آن ۱۰۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است. مدت زمان تسویه پنج‌روز کاری تعیین شده است. در این قرارداد، مقرر شده است خدمات پذیره‌نویسی توسط متعهدان پذیره‌نویسی در عرضه مبلغ ۲‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از اوراق مرابحه عام ۶۰ماهه با سود ۱۸‌درصد سالانه صورت پذیرد.

فزر: شرکت پویا زرکان آق‌دره، از ادغام شرکت‌های فرعی (ادغام شرکت فرآوری پویا زرکان آق‌دره و شرکت پویا زرساز در شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان) خبر داد.

لوتوس: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، از تعهد پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت پدیده شیمی جم خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد، ۰۹/ ۰۷/ ۱۴۰۱ و مبلغ تعهد ۱۰۰میلیارد تومان است. نرخ این اوراق ۱۸‌درصد با کارمزد ۵۰۰میلیون تومان و تاریخ سررسید، ۰۹/ ۰۷/ ۱۴۰۶ خواهد بود.

لردگان: شرکت کود شیمیایی اوره لردگان اعلام کرد، تولید آمونیاک و اوره بعد از انجام اصلاحات فنی روی یکی از تجهیزات خط تولید آمونیاک مجددا آغاز شده است. تاریخ توقف فعالیت، ۲۶/ ۰۶/ ۱۴۰۱ و تاریخ شروع مجدد فعالیت ۴/ ۰۷/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

وکادو: شرکت تکادو، در خصوص صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سالانه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ توضیحاتی را منتشر کرد:

انتقال حق‌تقدم شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) به سهام عادی (با توجه به ثبت افزایش سرمایه در تاریخ ۱۲/ ۰۵/ ۱۴۰۱) به‌عنوان رویداد تعدیلی بعد از تاریخ ترازنامه تلقی شده که ناگزیر در صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

مبلغ صحیح سرمایه شرکت اعتمادگستر سپاهان (سهامی‌خاص) برابر با ۱۰میلیارد تومان است که در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده اصلاح می‌شود.

دلایل افزایش هریک از سرفصل‌های طبقه دارایی‌ها در صورت وضعیت مالی تلفیقی نسبت به دوره مشابه قبل به شرح ذیل است:

عمدتا افزایش در سرفصل دارایی‌های ثابت مربوط به خرید یک‌باب منزل مسکونی (مهمان‌سرا) به مبلغ ۲میلیارد تومان توسط شرکت تکافر، مبلغ ۴۰میلیارد تومان مربوط به شرکت معادن منگنز بابت خرید ساختمان اداری و مبلغ ۵۵۸میلیون تومان مربوط به شرکت اصلی است که عمدتا بابت تعمیرات اساسی هتل اسپاداناست.

اضافات مربوط به ماشین‌آلات و تجهیزات گروه عمدتا به مبلغ ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان مربوط به شرکت زغال‌سنگ نگین طبس و مبلغ ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان مربوط به شرکت زغال‌سنگ پروده طبس است.

افزایش در سرفصل وسائط نقلیه عمدتا به مبلغ ۷میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان مربوط به شرکت معادن منگنز بابت خرید خودروهای سبک و سنگین و همچنین مبلغ ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان مربوط به شرکت رهنورد بابت بازسازی ۸دستگاه کامیون به‌منظور انعقاد قرارداد با شرکت احیا ریل ایرانیان و مبلغ ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان مربوط به شرکت زغال‌سنگ پروده طبس بابت خرید دودستگاه خودروی سواری، یک‌دستگاه وانت‌مزدا و یک‌دستگاه کامیون است.

افزایش در سرفصل پیش‌پرداخت‌های سرمایه‌ای گروه عمدتا به مبلغ ۳۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بابت خرید ملزومات و قطعات یدکی برای شرکت فروسیلیکو منگنز است.

افزایش در سرفصل سایر سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت عمدتا مربوط به شرکت معادن منگنز بابت افزایش سرمایه‌گذاری در سهام شرکت سهامی قند نیشابور است

افزایش در سرفصل موجودی مواد و کالا عمدتا مربوط به شرکت زغال‌سنگ پروده طبس بابت خرید قطعات الکتروموتور پمپ خرید روغن‌های بهران و فلوکولانت، شرکت زغال‌سنگ نگین طبس بابت خرید لوازم و قطعات موتور برق، کمپرسور و خرید جک هیدرولیک و متعلقات مربوط به آن و شرکت معادن منگنز ایران است که مربوط به خرید فروسیلیکو منگنز بوده است.

افزایش در سرفصل‌های سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت عمدتا مربوط به شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و زغال‌سنگ نگین طبس از بابت سپرده کوتاه‌مدت بانکی به‌منظور مدیریت بهینه منابع در اختیار است.

افزایش در سرفصل دارایی‌های غیر‌جاری نگهداری‌شده برای فروش مربوط به انتقال زمین و ساختمان اشترجان از سرفصل‌های دارایی‌های ثابت مشهود به این سرفصل است.

وطوبی: سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی، گزارش ارزش‌یابی سهام خود را روی سامانه کدال منتشر کرد. با مفروضات و روش‌های ارزش‌گذاری تعیین‌شده برای این شرکت، ارزش ذاتی هر سهم، ۱۵۲تومان خواهد بود.

ثغرب: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، از برگزاری مزایده فروش قطعه زمینی به متراژ ۵‌هزار و ۸۰۰مترمربع با کاربری مسکونی واقع در شهرک نصر خبر داد.

تماوند: شرکت تامین سرمایه دماوند، از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مرابحه شرکت پدیده شیمی‌غرب خبر داد. تاریخ پذیرش تعهد، ۰۴/ ۰۷/ ۱۴۰۱ و مبلغ تعهد، ۵۰۰میلیارد تومان بوده است. نرخ سود سالانه ۱۸‌درصد و درآمد بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی اوراق یادشده جمعا به مبلغ ۷۹میلیارد تومان است که شامل ۲۲میلیارد تومان درآمد تعهد پذیره‌نویسی در سال اول و مبلغ ۵۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان درآمد بازارگردانی اوراق است که طی پنج‌سال آتی شناسایی خواهد شد.