«قچار» اعلام کرد به علت اختلاف انجمن صنفی و کارخانه‌های قندی، فروش شرکت و سود عملیاتی آن نسبت به سال ۱۴۰۰، کاهش یافته است. «فغدیر» و «دماوند» جزو شرکت‌هایی بودند که با کاهش درآمدها در مردادماه همراه بودند. در مقابل، «کاذر» و «جم» در گزارش‌هایشان، حامل خبرهای خوبی از افزایش چشمگیر درآمد‌ها در ماه جاری بودند.

«قچار»: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال در خصوص صورت‌های مالی سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد، از ابتدای سال‌جاری به علت اختلاف‌نظر بین انجمن صنفی کارخانه‌های قند و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص نرخ مصوب فروش شکر سفید و بلاتکلیف ماندن آن، باعث شد آن تعداد از کارخانه‌ها که خود را مقید به رعایت مقررات می‌دانستند، از فروش شکر سفید تا اعلام رسمی نرخ آن امتناع کنند؛ بنابراین اعلام دیرهنگام نرخ مصوب باعث شد که در سه‌ماه ابتدایی سال‌جاری، شکر فروخته‌شده توسط این شرکت حدود ۵۰‌درصد از شکر به‌فروش‌رفته در سال ۱۴۰۰ کمتر باشد. در نتیجه سود عملیاتی آن در دوره سه‌ماه مذکور و اندکی پایین‌تر از سال گذشته باشد.

«فغدیر»: آهن و فولاد غدیر ایرانیان، در مردادماه سال‌جاری، ۶۰‌هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد و ۴۵‌هزار تن از این محصول را با نرخ ۷ میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رساند. مجموع درآمد این شرکت در این مدت، ۳۲۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به تیرماه با کاهش ۲۳درصدی همراه بوده است.

«کاذر»: فرآورده‌های نسوز ایران، در مردادماه سال‌جاری ۹۹۶ تن محصولات نسوز شکل‌دار را با نرخ متوسط ۱۴میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به فروش رسانده است. همچنین شرکت، ۷۱۵ تن از محصولات نسوز بی‌شکل خود را با نرخ ۹ میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان به فروش رسانده است. درآمد شرکت در مردادماه، ۲۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن با افزایش ۱۷درصدی روبه‌رو بوده است.

«جم»: پتروشیمی جم، در مدت مردادماه سال‌جاری، ‌هزار و ۹۰۰میلیارد تومان از محل فروش داخلی و‌ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان از محل فروش صادراتی درآمد داشته که مجموعا درآمد شرکت در این مدت، به ۳‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسیده است. درآمد شرکت در تیرماه نیز، ۲‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

«دماوند»: تولید نیروی برق دماوند گزارش فعالیت ماهانه مردادماه خود را در کدال منتشر کرد. شرکت در این مدت، حدود ۱۵۱میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه پیش از آن، با ۲‌درصد کاهش همراه بوده است.