خودرو

شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد، با توجه به درخواست پذیرش خودروی سواری هایما از سوی این شرکت، موضوع یکصدوچهل‌وسومین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۱ پذیرش و عرضه این کالا با شرایط زیر در بازار اصلی شرکت بورس‌کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت: تعهد عرضه سالانه در بورس حداقل ۵۰‌درصد تولید سالانه یا ۱۲هزار و ۵۰۰دستگاه، تناوب عرضه هم حداقل یک‌بار در ماه تعیین شد. عرضه کالای پذیرش‌شده منوط به درج امیدنامه آن در سایت بورس‌کالای ایران، دو روز قبل از عرضه است و مطابق ماده ۱۷ دستورالعمل پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، در صورت عدم‌عرضه کالای مذکور در بورس ظرف مدت شش‌ماه پس از درج کالا در فهرست نرخ‌های بورس، پذیرش آن در بورس لغو و پذیرش مجدد آن منوط به طی فرآیند پذیرش خواهد بود. با توجه به اطلاعیه عرضه منتشرشده در سایت بورس‌کالا تعداد ۵۰۰دستگاه هایما S۷ در تاریخ ۶/ ۰۶/ ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

گلدیرا

صنایع گلدیران که در صف عرضه اولیه سهام خود در بازار است، روز گذشته طی اطلاعیه‌ای گزارش ارزشیابی سهام خود را در کدال منتشر کرد. ارزش‌گذاری سهام این شرکت با پنج‌روش جریان نقد آزاد سهامداران، جریان نقد آزاد شرکت، تنزیل سود تقسیمی، روش ضریب قیمت به سود هر سهم و خالص ارزش روز دارایی‌ها انجام شده است. در روش جریان نقد آزاد سهامداران، ارزش هر سهم ۷۳۵تومان و در روش جریان نقد آزاد شرکت، ارزش هر سهم ۵۷۵تومان برآورد شده است. در روش تنزیل سود تقسیمی نیز با فرض اینکه ۱۰‌درصد سود خالص بین سهامداران تقسیم شود، ارزش هر سهم، ۶۳۷تومان به دست آمده است. روش ضریب قیمت به سود هر سهم، با فرض اینکه میانگین این ضریب در گذشته هفت‌مرتبه بوده، ارزش ذاتی هر سهم را ۶۴۷تومان محاسبه کرده است. روش خالص ارزش روز دارایی‌ها که معمولا ارزش ذاتی سهم را بالاتر از سایر روش‌ها محاسبه می‌کند، عدد ۹۵۴تومان برای ارزش ذاتی هر سهم توسط ارزش‌گذار در نظر گرفته شده است. ارزش‌گذاری این سهام توسط شرکت تامین سرمایه نوین صورت گرفته و با روش میانگین موزون ارزش هر سهم حدود ۶۷۰تومان برآورد شده که مانند سایر سهم‌های بازار دارای p/ nav کوچک‌تر از «یک» است.

ولشرق

شرکت لیزینگ ایران و شرق، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به افزایش سرمایه مورخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ و با عنایت به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد تومان به ۱۴۰میلیارد تومان، تعداد ۴۶۱میلیون سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۳۳۸میلیون سهم ‌هزار ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تا ۱۵/ ۰۶/ ۱۴۰۱، تعیین شده است.

چکاوه

صنایع کاغذ‌سازی کاوه، گزارش فعالیت ماهانه مردادماه خود را منتشر کرد. این شرکت در مدت یک‌ماه، ‌هزار و ۷۵۹تن فلوتینگ ۱۳۰گرمی تولید کرده و‌ هزار و ۳۶۹تن آن را با نرخ ۱۸میلیون تومان به ازای هر تن به فروش رسانده است. همچنین ۵۷۴تن کاغذ قهوه‌ای را با نرخ ۱۵میلیون تومان به‌ازای هر تن فروخته است. در مردادماه فروش صادراتی برای شرکت به ثبت نرسیده است. از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، شرکت بیش از ۹‌هزار و ۵۰۰تن فلوتینگ ۱۳۰گرمی تولید کرده و ۷‌هزار و ۸۷۰تن آن را با نرخ میانگین ۱۷میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن به مشتریان خود عرضه کرده است. همچنین طی این مدت شرکت ‌هزار و ۷۱۹تن کاغذ قهوه‌ای را با نرخ میانگین ۱۵میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان به‌ازای هر تن به فروش رسانده است.

دبالک

تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، در مردادماه سال‌جاری، حدود ۴‌هزار و ۸۰۰کیلوگرم انواع آنتی‌بیوتیک را به نرخ ۲میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم فروخت. همچنین ۴۵کیلوگرم از انواع استروئید را با نرخ متوسط ۱۴میلیون تومان به‌ازای هر کیلوگرم به مشتریان خود عرضه کرد. سایر گروه‌های داروهای عمومی، ۱۱‌هزار و ۴۹۲تن و با نرخ ۸۸۵‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رفته است. درآمد شرکت در مرداد ۲۴میلیارد تومان بوده و در پنج‌ماه ابتدایی سال مجموعا ۱۶۵میلیارد تومان درآمد داشته است.

بجهرم

توسعه مولد نیروگاهی جهرم، در مدت مردادماه سال ۱۴۰۱، ۷۷۷‌هزار مگاوات انرژی الکتریکی با نرخ ۶۲‌هزار تومان به ازای هر مگاوات و ۷۷۲‌هزار مگاوات آمادگی تولید انرژی الکتریکی را با نرخ ۱۶‌هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر مگاوات به فروش رسانده است. این شرکت در مرداد، حدود ۶۱ میلیارد تومان درآمد داشته و از ابتدای سال تا پایان مرداد، مبلغ فروش شرکت ۲۶۱ میلیارد تومان بوده است. «بیوتیک»: آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، گزارش ماهانه مرداد خود را منتشر کرد. در این گزارش، شرکت ۱۲‌هزار و ۳۰۰کیلوگرم پنی‌سیلین را با نرخ ۳۰۰‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته و سایر محصولات تولیدی و عمومی شرکت ۱۴‌هزار و ۴۰۰تن بوده که این مقدار را با نرخ میانگین ۲۱‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسانده است. مجموع درآمد شرکت در مردادماه، ۴ میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که شرکت از ابتدای سال تا پایان مرداد، ۵۸میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.