وملل: موسسه اعتباری ملل در یک اطلاعیه اعلام کرد که در نظر دارد سهام خود در شرکت‌ها و املاک مازاد را به افراد حقیقی یا حقوقی متقاضی و واجد شرایط براساس قیمت پایه اعلامی به بالاترین قیمت پیشنهادی و به صورت نقدی واگذار کند. مطابق این اطلاعیه، شرایط مزایده و فروش به شرح نقدی خواهد بود، به این معنی که ۵۰‌درصد بهای مورد معامله همزمان با انعقاد قرارداد و ۴۵‌درصد همزمان با تحویل مورد معامله (حداکثر یک‌ماه بعد از انعقاد قرارداد) و ۵‌درصد همزمان با تنظیم سند رسمی دریافت می‌شود. در خصوص شرایط شرکت در مزایده تنها به حداقل سپرده موردنیاز شرکت‌کننده‌ها اشاره شده است: «مبلغ سپرده شرکت در مزایده معادل ۵‌درصد مبلغ پایه مزایده مندرج در آگهی است که باید توسط متقاضی به حساب مورد اشاره در برگ شرایط مزایده واریز و اصل رسید آن تحویل گرفته شود.» همچنین گفته شده هزینه نقل و انتقال   بر عهده خریدار است.

وسینا: بانک‌سینا توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده خود ارائه کرده است. این توضیحات در خصوص دلایل رشد ۷۴درصدی سود خالص بانک طبق صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ است که سه دلیل برای آن عنوان شده است:

الف- افزایش ۴۲ درصدی سپرده‌‌‌های بانک در سال مالی ۱۴۰۰ که صرف پرداخت تسهیلات و باعث رشد ۴۵درصدی درآمد تسهیلات شده است.

ب- رشد ۴۶درصدی سرمایه‌گذاری بانک در اوراق خزانه اسلامی، اوراق منفعت دولت و افزایش ارزش تابلوی اوراق مذکور که باعث افزایش ۱۷۷درصدی سود سرمایه‌گذاری در اوراق شده است.

ج- رشد ۵۲درصدی درآمدهای کارمزدی بانک که عمدتا بابت کارمزد ضمانت‌نامه‌‌‌های صادره بوده است.

دانایان: شرکت سرمایه‌گذاری دانایان از افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت خبر داده است. در لایحه اصلاحی قانون تجارت، قانون‌گذار معاملات هیات‌مدیره را مشروط کرده است. طبق ماده ۱۲۹ این لایحه اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت و همچنین موسسات و شرکت‌هایی که اعضای هیات‌مدیره یا مدیرعامل شرکت شریک یا عضو هیات‌مدیره یا مدیرعامل آنها باشند، بدون رعایت تشریفات کنترل، نمی‌‌‌توانند در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت می‌شود، طرف معامله یا سهیم شوند. براساس مفاد ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت معامله، این اشخاص به اجازه هیات‌مدیره، گزارش هیات‌مدیره به بازرس قانونی و تصمیم مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام منوط شده است. این اشخاص باید پیش از انعقاد قرارداد با شرکت اجازه هیات‌‌‌مدیره را اخذ کنند. اجازه هیات‌مدیره نیز باید در جلسه هیات‌مدیره و با توجه به شرایط قانونی که به‌منظور تشکیل جلسات و تصمیم‌گیری مقرر شده به‌‌‌عمل آید؛ با این وصف که مدیر ذی‌نفع حق شرکت در رای‌گیری را ندارد. در صورتی که هیات‌مدیره با انجام معامله موصوف موافقت کند، باید بلافاصله بازرس قانونی شرکت را از معامله‌‌‌‌‌‌ای که اجازه آن داده شده است، آگاه کند و گزارش مشابهی هم به مجمع عمومی عادی شرکت بدهد. بازرس نیز پس از بررسی، گزارش خود را به همان مجمع ارائه می‌کند که گزارش مزبور باید حاوی جزئیات معامله و اظهارنظر وی باشد. در اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری دانایان عنوان شده که این معامله با گروه مالی دانایان (شرکت اصلی) انجام شده که طی آن ۱۹۹‌هزار و ۹۹۸سهم از ۲۰‌هزار سهم شرکت آرد پارس به قیمت ۹/ ۵۸میلیارد تومان از این شرکت خریداری شده است.