قوانین موجود در بازار سرمایه به طور دقیق و موارد و مصداق‌‌‌هایی که باید در خصوص آنها شرکت‌ها اطلاعیه بااهمیت ارائه داده یا به‌اصطلاح افشاگری کنند، مشخص شده است. از همین رو اطلاعات بااهمیت دامنه محدودی دارند، با این حال مصداق‌‌‌هایی که برای آن تعریف شده تکثر نسبتا بالایی دارد. البته به جز مصادیق عینی مشخص شده، در ماده «۴» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌‌‌شده نزد سازمان بورس، «تعیین و تشخیص سایر اطلاعاتی که مهم است و باید افشای فوری شود، برعهده ناشر است.» این‌گونه اطلاعیه‌‌‌ها به طور معمول در گروه «ب» و با موضوع «سایر اطلاعات بااهمیت» منتشر می‌‌‌شوند. به بیان دیگر موارد افشا دامنه بسته‌‌‌ای ندارد و هر خبری که مدیران شرکت احساس کنند می‌‌‌تواند بر جریانات مالی شرکت اثرگذار باشد، می‌‌‌توانند به عنوان اطلاعات بااهمیت منتشر کنند. در ماده «۱۳» این دستورالعمل برخی از مصادیق اطلاعات مهم آورده شده و درباره آن گفته شده که ناشر موظف است این‌گونه اطلاعات را افشای فوری کند. این اطلاعیه‌‌‌ها از این رو برای سهامداران اهمیت دارند که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. به همین منظور در ادامه به تشریح یکی از آنها پرداخته‌ایم.

«کفپارس»: شرکت فرآورده‌‌‌های نسوز پارس که در زمینه تولید انواع آجر و جرم نسوز فعالیت دارد، توضیحات تکمیلی را در خصوص صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ منتشرشده در سامانه کدال ارائه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که عمده دلایل افزایش سود عملیاتی شرکت بیش از ۳۲۹‌درصد در صورت‌های مالی دوره مذکور عبارت است از:

  افزایش مقدار تولید محصولات شرکت، با توجه به اصلاح ساختار مالی منتج از ثبت افزایش سرمایه ۱۵۱۹درصدی صورت گرفته و به تبع آن تامین قسمتی از سرمایه در گردش موردنیاز تولید از طریق سیستم بانکی؛

  افزایش مقدار فروش و افزایش نرخ ریالی فروش محصولات شرکت؛

  کاهش بهای تمام‌شده به دلیل استفاده مناسب از ظرفیت‌‌‌های تولیدی شرکت متناسب با رشد تولید و تسهیم هزینه‌‌‌های ثابت تولیدی.

همچنین شرکت در خصوص سود تقسیمی پیشنهادشده از سوی هیات‌مدیره گفت: با توجه به مانده زیان انباشته در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ و اعمال سود خالص دوره و تخصیص اندوخته‌‌‌ها و بدهی‌‌‌های احتمالی تقسیم سود حداقل ۱۰‌درصد طبق ماده ۹۰ قانون تجارت است.