ونوین: مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت بیمه نوین در روز چهارشنبه با حضور ۵۴‌درصدی صاحبان سهام بر‌گزار شد. در این جلسه عنوان شد بیمه نوین در حال‌حاضر ۴۱ شعبه در سراسر کشور دارد و سهم شرکت از بیمه زندگی ۱۹‌درصد بوده است. همچنین جمع بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های غیرزندگی ۸۱‌درصد عنوان و تاکید شد ضریب ریسک بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیمارستانی بسیار پایین‌تر از سایر رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است. مدیران بیمه نوین در مجمع روز گذشته این شرکت عنوان کردند رشد حق‌بیمه غیر از رشته ثالث و حوادث راننده در سال‌۱۴۰۰برای صنعت بیمه طبق آمار عملکرد اولیه منتشرشده ۴/ ۳۶ بوده درحالی‌که برای شرکت بیمه نوین بیش از ۴۶‌درصد بوده است، ضمن آنکه نسبت خسارت شرکت در سال‌۱۴۰۰ حدود ۳/ ۴۸‌درصد بوده که در مقایسه با ۱/ ۵۸نسبت خسارت سال‌گذشته، میزان ۹۸‌درصد کاهش یافته است. بازنگری در ساختار سازمانی مدیریت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ستادی و شعب شرکت و تدوین سند راهبردی شرکت بیمه نوین در افق ۱۴۰۶ و همچنین توسعه کمی و کیفی نمایندگان جنرال و تخصصی عمر در سراسر کشور بخشی از برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آتی «ونوین» اعلام شد. همچنین گفته شد طراحی و پیاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی سیستم پرداخت خسارت اتومبیل با استفاده از ابزارهای الکترونیکی در تمامی شعب و توسعه زیرساخت‌های شرکت جهت فروش الکترونیکی و توسعه فعالیت در فضای‌مجازی و استفاده از هوش‌مصنوعی در ارائه خدمات بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های درمان از دیگر برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آینده شرکت بیمه نوین به‌شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود. مدیران «ونوین» گفتند بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مکمل بازنشستگی نیز آماده انجام است که به‌زودی صدور اولین بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه در حضور سهامداران انجام خواهد شد.

در پایان این مجمع ضمن تصویب صورت‌های مالی با تقسیم سود ۱۲ریالی به ازای هر سهم موافقت و تاکید شد که سود نقدی مجمع نیز در شهریورماه پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه گفته شد برنامه این است که الباقی سود برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته نگهداری شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

سآبیک: مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت سیمان آبیک روز چهارشنبه با حضور بیش از ۹۲‌درصدی سهامداران برگزار شد اما به دلیل آماده‌نبودن گزارش بازرس و حسابرس قانونی و براساس تکلیف قانون تجارت، مجمع‌عمومی عادی سالانه به روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰ صبح موکول شد.

چکاوه: مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت صنایع کاغذسازی کاوه روز چهارشنبه با مشارکت ۵۸‌درصد از سهامداران رسمیت یافت و برگزار شد. امیرسامان اسفندیاری مدیرعامل «چکاوه» در این رویداد مهم بورسی عنوان کرد در سال‌۱۴۰۰ سه رکورد فروش، تهاتر آخال با کاغذ و صادرات زده شد. به گفته اسفندیاری، آخرین افزایش سرمایه «چکاوه» در سال‌۱۴۰۰ و از ۲۵۹‌میلیارد ریال به ۷۰۰‌میلیارد ریال معادل ۱۷۰‌درصد بوده است. همچنین درآمد سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری شرکت صنایع کاغذسازی کاوه به ۳۳۵‌میلیارد ریال رسیده، ضمن آنکه حاشیه سود فروش صادراتی در پروسه تهاتر آخال و کاغذ ۴درصد بالاتر از حاشیه سود داخلی است.

بنابر اظهارات مدیرعامل «چکاوه»، افزایش تنوع محصولات و تمرکز بر تولید و فروش محصولات با گرماژ پایین‌تر، تمرکز بر فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر همکاری با شرکت‌ها هم‌گروه زیرمجموعه شستا، تلاش در راستای فروش به‌صورت نقدی یا اعتباری با حداقل مدت، افزایش سهم از بازار و... از مهم‌ترین سیاست‌های شرکت صنایع کاغذسازی کاوه هستند، ضمن آنکه شرکت سعی دارد مطابق بودجه تکلیف شده، ۵‌درصد از محصولات خود را صادر کند. اسفندیاری تاکید کرد «چکاوه» در سال‌گذشته ۲۷۳۵۵ تن محصول تولید کرده که نسبت به سال‌قبل ۷‌درصد رشد داشته و ۱۰۳‌درصد از بودجه این شرکت را پوشش داده است. وی همچنین گفت «چکاوه» در سال‌گذشته ۲۵۴۰۹ تن فروش داشته که ۹۶‌درصد بودجه را پوشش داده است. به گفته اسفندیاری، «چکاوه» همیشه در نیمه اول سال‌با کاهش تقاضا مواجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است اما با سیاست‌های درست، هزینه تامین مواداولیه و فروش را متناسب نگه داشته و بدهی از بابت تامین مواداولیه ندارد. همچنین ۱۰۸‌درصد بودجه در فروش ریالی شرکت صنایع کاغذسازی کاوه پوشش داده شده است. بنابر اظهارات مدیرعامل این شرکت در مجمع روز چهارشنبه، کیفیت برخی محصولات این شرکت مثل تست‌لاینر ۶۰‌درصد افزایش یافته است. ۲۶۶۹ تن آخال واردشده است و در دو‌ماهه اخیر ۱۳۰۰ تن با سیستم تهاتر آخال وارد کارخانه شده است. ضریب تبدیل آخال به کاغذ به زیر ۳۰‌درصد رسیده است. همچنین میانگین کارآیی ماشین خط یک در سال‌۱۴۰۰ حدود ۳تن در روز بیشتر از سال‌۹۹ بوده است.

اسفندیاری در ادامه این رویداد مهم بورسی عنوان کرد: بازنگری و به‌روزرسانی ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شرکت، تهیه طرح توجیحی بازسازی خط خمیر، همکاری با پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شرکت بیستون، کنترل بیشتر روی آخال ورودی و اعمال ضایعات و رطوبت دقیق‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر، شناسایی کمیته کاهش ضایعات، شناسایی و انتخاب مشاور ممیزی انرژی، راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی سیستم یکپارچه ملی راهکاران، انجام تکالیف مجمع، امضای توافق‌نامه با دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تربیت‌مدرس و دانشگاه‌آزاد اراک و راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی مرکز پژوهش کاغذ از مهم‌ترین اموری بودند که در سال‌۱۴۰۰ دنبال و انجام شدند. در پایان مجمع «چکاوه» ضمن تصویب صورت‌های مالی با تقسیم سود ۴۰‌تومانی به ازای هر سهم موافقت شد.

غگلستا: روز گذشته سهامداران شرکت پگاه گلستان نیز به مجمع سالانه این شرکت دعوت شدند که با حضور بیش از ۷۴‌درصدی سهامداران رسمیت یافت. در این جلسه عنوان شد «غگلستا» با ۵۹درصد ظرفیت در حال فعالیت است و ۱۴۳ محصول تولیدی دارد. سبد محصولات تولیدی این شرکت نیز به گفته مدیرعامل از تنوع خوبی برخوردار است و بابت این مورد توانسته سود‌سازی نسبتا مناسبی داشته باشد. براساس سخنان مطرح‌شده در مجمع، «غگلستا» سال‌گذشته در مجموع ۶۱۶ میلیارد‌تومان فروش ریالی و ۲۹۰۸۵ تن فروش مقداری داشته که فروش داخلی معادل ۲۳۵۴۲ تن و فروش صادراتی ۵۵۴۳ تن بود. همچنین سود خالص شرکت ۳۶ میلیارد‌تومان بوده است. عمده مطالبات این شرکت از شرکت پخش سراسری پگاه به مبلغ ۵۶ میلیارد‌تومان است. دوره وصول مطالبات از شرکت پخش سراسری نیز کاهش پیدا کرده است. اولویت شرکت، راه‌اندازی شرکت کشت و صنعت پگاه گلستان عنوان شد و «غگلستا» برنامه دارد که ۱۰۰درصد شیر استان را جذب کند. همچنین برای افزایش دریافت شیر برنامه دارد که در مجموعه پگاه‌گیلان سرمایه‌گذاری برای خرید دام انجام دهد. مجمع تکلیف کرد که شرکت در رابطه با برنامه عملیاتی جذب شیرخام استان و استان‌های همجوار و همچنین سرمایه‌گذاری در پگاه گیلان تا آخر‌ماه گزارش ارائه کند.