«ستران»: شرکت سیمان تهران در خصوص افزایش سود و زیان عملیاتی سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل موارد ذیل را اعلام کرد:

 - در مورد درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت، میزان فروش معادل یک‌درصد و متوسط نرخ فروش ۸۵‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

- سود سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷‌درصد افزایش داشته است.

- میزان موجودی پایان دوره کالای در جریان ساخت (کلینکر) نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ مقدار، ۱۳۶‌درصد و از لحاظ مبلغ، ۳۱۵‌درصد افزایش یافته است. همچنین موجودی پایان دوره کالای ساخته‌شده (سیمان) نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ مقدار، ۷۰‌درصد و از لحاظ مبلغ، ۲۷۶‌درصد رشد داشته که این امر باعث کاهش سهم هزینه‌های ثابت در آحاد تولید بوده و نسبت بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته به‌تدریج کاهش یافته است.

«فزرین»: شرکت زرین‌معدن آسیا پیرو اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد دلایل افزایش بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی این شرکت مطابق آخرین اطلاعات و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ (حسابرسی‌نشده) به شرح زیر است.

- درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل به میزان ۸۰‌درصد رشد داشته که عمده دلایل آن مربوط به افزایش نرخ فروش محصولات و همچنین فروش محصول شمش روی است.

- بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل به‌نسبت ۷۴‌درصد رشد داشته که عمدتا ناشی از افزایش نرخ مواد مصرفی و افزایش حقوق و دستمزد است.

«لابسا»: شرکت آبسال اعلام کرد که با توجه به اتمام موجودی‌‌‌های ارزان خرید سال‌های گذشته، از یکسو سیاست دولت در راستای کاهش قیمت لوازم‌خانگی و عدم‌صدور مجوز برای افزایش قیمت کولر در زمستان سال گذشته توسط وزارت صمت و معاونت‌‌‌های زیرمجموعه اعم از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌رغم تورم موجود و بالا رفتن عوامل تولید و سربارهای مستقیم و غیرمستقیم (به‌عنوان مثال، قیمت ورق و موتور کولر هریک در بازه زمانی یک‌سال گذشته ۶۵‌درصد افزایش داشته‌‌‌ است که بسیار بالاتر از رشد قیمت کولر در بهار سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳‌درصد بود) و از سوی دیگر، امید واهی ایجادشده برای مصرف‌کننده در خصوص پایین‌آمدن قیمت‌های لوازم‌خانگی و رکود بازار همگی از دلایل کاهش سود سال ۱۴۰۰ شرکت نسبت به سال ۱۳۹۹ است. این موضوع بارها در متن گزارش تفسیری منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ شرکت بیان شده است.