«وآذر»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان اعلام کرد که بر اساس پیشنهاد هیات‌مدیره، شرکت تصمیم به افزایش سرمایه ۱۹۰۰درصدی از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور تحصیل سرمایه‌گذاری جدید و اصلاح ساختار مالی گرفته است. بر این اساس شرکت اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰میلیارد تومان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.

«دارو»: شرکت کارخانه‌ها داروپخش اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی هوشیار ممیز) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان به مبلغ ۲۶۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۷۳درصدی) از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای توسعه و بازسازی بخش تولید نیمه‌جامدات و راه‌‌‌اندازی بخش جدید تولید محصولات سافت‌ژل دریافت شده است. افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

«فاما»: شرکت صنعتی فاما اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۲۵۰میلیارد تومان از محل سود انباشته در تاریخ ۲۵/ ۱۲/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«خموتور»: شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران از تمدید پذیره‌‌‌نویسی حق‌تقدم‌‌‌های استفاده‌نشده خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با عنایت به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸/ ۱۴۲میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان، تعداد ۸۶۴میلیون و ۸۰‌هزار و ۴۱۴سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده سهامداران فعلی و با توجه به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه، به این وسیله تعداد ۷۸میلیون و ۶۱۵‌هزار و ۵۸۶ سهم هزار ریالی برای پذیره‌‌‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌‌‌نویسی عمومی از تاریخ ۱۰/ ۰۱/ ۱۴۰۱ تا ۰۸/ ۰۲/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«دفارا»: شرکت داروسازی فارابی اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (سازمان حسابرسی) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶۰میلیارد تومان به مبلغ ۳۱۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۷۳درصدی) از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی به منظور تامین منابع مالی برای اجرای طرح تولید گرانول داروهای خاص را دریافت کرده است. افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.