«غزر»

هیات‌مدیره شرکت زر ماکارون ایران در تاریخ ۱۱ مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح توسعه (خرید ماشین‌آلات تولید ماکارونی رشته‌ای و لازانیا) است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان ۱۵۰ درصد خواهد بود که معادل ۴۸۰ میلیارد تومان است. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۳۲۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

  «دلر»

هیات‌مدیره شرکت داروسازی اکسیر در تاریخ ۱۸ مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه، خرید و جایگزینی ماشین‌آلات تولیدی، ارتقای GMP و بهبود ساختار سرمایه است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰ درصد خواهد بود که معادل ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۱۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۲۲۵ میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

  «والبر»

هیات‌مدیره شرکت گروه دارویی البرز (گروه سرمایه‌گذاری البرز) در تاریخ ۱۸ مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه، الزامات اساسنامه است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان ۳۱ درصد خواهد بود که معادل ۲۶۰ میلیارد تومان است. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۸۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.