خبازرس: شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران از برنده شدن در مناقصه «انجام خدمات نمونه‌‌‌برداری و بازرسی از فرآورده‌‌‌های دریافتی و بازتحویلی» که از سوی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه برگزار شده بود، با قیمت پیشنهادی ۲۸/ ۴ میلیارد تومان و به مدت ۱۲ ماه از تاریخ ۰۱/ ۱۱/ ۱۴۰۰ خبر داد.

قشهد: شرکت شهد طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده اعلام کرد که افزایش ۳۶۴‌درصدی سود عملیاتی شرکت عمدتا به دلیل افزایش ۶۳‌درصدی چغندر خریداری شده (از ۱۶۳‌هزار تومان به ۲۷۳‌هزار تومان) بوده و در نتیجه باعث افزایش ۷۱‌درصدی شکر تولیدی از ۲۴‌هزار و ۶۱ تن به ۴۱‌هزار و ۱۸۶ تن شده است.

شسینا: شرکت صنایع شیمیایی سینا اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی ناشی از تغییرات قیمت سهام خود را در سامانه کدال منتشر کرد. در بخشی از این اطلاعیه شرکت در خصوص برآورد میزان تولید فرمالین، پارافرمالدئید و هگزامین برای سال مالی ۱۴۰۱ اعلام کرده که برآورد می‌شود میزان تولیدات فرمالین ۵۵‌هزار تن، هگزامین ۴‌هزار تن و پارافرمالدئید ۶۵۰۰ تن باشد. همچنین شرکت در خصوص نحوه قیمت‌گذاری فروش صادراتی و داخلی محصولات خود گفت: قیمت‌گذاری فروش صادراتی محصولات (عمدتا هگزامین و پارافرمالدئید) بر مبنای قیمت‌های منطقه‌‌‌ای و در نظر گرفتن شرایط خاص منطقه تعیین می‌شود. قیمت‌گذاری محصولات داخلی با توجه به قیمت خرید مواد اولیه در بورس و قیمت‌های تمام شده و قیمت فروش رقبای داخلی تعیین می‌شود. «شسینا» در خصوص برآورد قیمت دلاری فروش صادراتی پارافرمالدئید و هگزامین برای سال مالی ۱۴۰۱ اعلام کرد که با توجه به نقش اصلی و مستقیم قیمت جهانی متانول، پیش‌بینی قطعی قیمت‌های هگزامین و پارافرمالدئید دور از ذهن و تابع اتفاقات پیش رو از جمله شیوع کرونا و... است. همچنین شرکت اقدامات اصلاحی انجام شده در سال ۱۴۰۰ را به شرح ذیل اعلام کرد:

- نوسازی سیستم کنترل واحد فرمالین

- اتوماسیون بویلرهای کارخانه باعث کاهش مصرف سوخت گاز شده است

- بهسازی خطوط واحد پارافرمالدئید که باعث افزایش مقدار تولید شرکت شده است

- ایجاد بازارهای صادراتی جدید با حاشیه سود بیشتر

همچنین شرکت اعلام کرد که نوسانات شدید قیمت سهام و میزان عرضه در بورس به دلیل افزایش سرمایه و هیجانات ناشی از آن است. شرکت صنایع شیمیایی سینا روند مناسب خود را کماکان ادامه داده و اتفاق خاصی که باعث کاهش شدید قیمت سهام شود، رخ نداده است.

سباقر: شرکت سیمان باقران اعلام کرد که تسهیلات بانک ملی شرکت سیمان باقران که از سال ۱۳۹۶ بلاتکلیف بوده با انعقاد قرارداد فروش اقساطی مورخ ۱۸/ ۱۰/ ۱۴۰۰ تعیین‌تکلیف و تقسیط شد.