قمرو

 شرکت قند مرودشت در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد: پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل سود به استحضار می‌‌‌رساند این شرکت در حال انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۰۰‌میلیارد تومان از محل سود انباشته است. بنابراین به همین منظور گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط هیات‌مدیره تهیه و در حال بررسی و اظهارنظر توسط حسابرس شرکت است تا پس از اخذ اظهارنظر توسط حسابرس جهت اخذ مجوز لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام تا پس از دریافت مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام شود.

   حتوکا

 شرکت حمل‌ونقل توکا توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که دلایل افزایش ۹۰‌درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل، اخذ تعدیل و افزایش نرخ قراردادهای در حال اجرا و جدید، عدم‌تمدید قراردادهای زیان‌ده و افزایش کرایه حمل بار است. همچنین پیرامون موارد ذکر شده در گزارش ۶ماهه شرکت امیران ترابر خواف به استحضار می‌‌‌رساند این شرکت با توجه به ظرفیت‌‌‌های اقتصادی منطقه خواف و سنگان جهت حمل مواد اولیه از شخص حقیقی خریداری شده که با توجه به مجوزهای اخذ شده و راه‌‌‌اندازی شرکت در ۶ ماهه دوم سال‌جاری، تیم مالی و اداری مجرب به‌کارگیری و موارد پیگیری و در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

   فولای

 شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد اعلام کرد پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تاثیرات احتمالی قطعی گاز در میزان تولیدات شرکت به استحضار می‌‌‌رساند عملیات تولیدی این شرکت مستقل از مصرف گاز بوده و عملکرد ماشین‌‌‌آلات خط تولید با برق است. بنابراین قطعی گاز تاثیر مستقیم برروی تولیدات این شرکت نخواهد داشت. لیکن مشمول تاثیرات غیرمستقیم احتمالی در خصوص دریافت به‌موقع مواد اولیه می‌شود.

   وپسا

 شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در خصوص علت تغییرات بیش از ۳۰‌درصدی سود (زیان) عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل اعلام کرد که این موضوع عمدتا ناشی از شرایط نامناسب حاکم بر بازار سرمایه و آثار منفی آن بر ارزش‌‌‌ واحدهای صندوق بازارگردانی نماد این ناشر (صندوق سرمایه‌گذاری کوشا الگوریتم) است. شایان ذکر است در تاریخ ۰۷/ ۰۷/ ۱۳۹۹مطابق مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس، ناشران ملزم به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی ایشان حسب مورد به سازمان بورس و فرابورس ایران شدند. قرارداد بازارگردانی در تاریخ ۲۸/ ۰۸/ ۱۳۹۹ با صندوق سرمایه‌گذاری کوشا الگوریتم منعقد و در تاریخ ۲۰/ ۰۵/ ۱۴۰۰به دلیل اتمام منابع و آثار زیان محقق شده آن، خاتمه یافت. معاملات بازارگردان مطابق دستورالعمل فعالیت بازارگردانی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و ناشر هیچ‌گونه دخل و تصرفی در استراتژی و نحوه معاملات نداشته است. لازم به ذکر است با توجه به صورت‌های مالی تلفیقی گروه، سود عملیاتی گروه رشد قابل‌توجهی داشته که بیان‌‌‌گر توجه هیات‌مدیره به افزایش قراردادهای اجرایی و در نتیجه افزایش سود عملیاتی گروه شده است.

   دامین

 شرکت داروسازی امین از دریافت مجوز افزایش نرخ ۳۵ قلم از محصولات شرکت از سوی سازمان غذا و دارو خبر داد. مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۵/ ۹۲ میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۲۱‌درصد بوده است.

   دابور

 شرکت داروسازی ابوریحان در خصوص تغییرات بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل اعلام کرده است که افزایش سود عملیاتی عمدتا به دلیل افزایش قیمت نهاده‌‌‌های تولید و متناسب با آن اخذ نرخ مصوب جدید جهت پوشش افزایش هزینه‌‌‌های مربوطه، تولید و فروش محصولات مرتبط با درمان بیماری کرونا و تغییر در ترکیب تولید و فروش محصولات نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

   خریخت

 صنایع ریخته‌‌‌گری ایران از افزایش نرخ فروش محصولات به شرکت ایدم خبر داد. افزایش نرخ محصولات ارسالی به این شرکت به طور میانگین ۸‌درصد است که با توجه به قرارداد امضا شده توسط طرفین از تاریخ ۰۱/ ۰۴/ ۱۴۰۰ اعمال و اصلاح می‌شود و در گزارش‌های آتی (گزارش فعالیت ماهانه و گزارش تفسیری ۹ ماهه) تاثیر آن لحاظ خواهد شد.

   دشیمی

 شرکت شیمی دارویی داروپخش اعلام کرد که عمده دلایل افزایش بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل، تولید و فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر، تامین حداکثری مواد اولیه با ارز ترجیحی و تولید و فروش محصولات ساخته شده از موجودی‌‌‌های در جریان سال قبل بوده است.

   اجداد

 شرکت مرغ اجداد زربال اعلام کرد که رشد ۶۳‌درصدی سود عملیاتی در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۰ در مقایسه با دوره‌‌‌ مشابه سال قبل ناشی از عوامل ذیل است:  عمده انحراف مساعد رشد ۳۸‌درصدی درآمدهای عملیاتی است که ناشی از رشد تولید و فروش شرکت در بخش مرغ پرکنده گرم است.   اگرچه رشد هزینه‌‌‌های تولید، سایر هزینه‌‌‌ها و هزینه‌‌‌های فروش، اداری و عمومی که به دلیل رشد و توسعه فعالیت شرکت اثر کاهنده بر سود عملیاتی شرکت بر جای گذاشته، اما اثر وزنی رشد سایر درآمدها که ناشی از سود تسعیر نرخ ارز و فروش مرغ حذفی پایان گله‌‌‌ها و کارمزد جوجه‌‌‌کشی است، سبب شده که موضوع ابتدای این بند پوشش داده شود و رشد سود عملیاتی ۶۳‌درصدی این دوره با دوره مشابه سال مالی گذشته که اثر رشد درآمد عملیاتی ۳۸‌درصدی دو دوره پیش است به وقوع بپیوندد.