کیسون: شرکت کیسون اعلام کرد که با توجه به درجه اهمیت مبلغ قرارداد اجرای بخشی از عملیات ساختمان و نصب ساختگاه پروژه متانول دنا و با تشخیص ناظر محترم فرابورس، افشا از گروه الف به گروه ب تغییر می‌کند.

خراسان: پتروشیمی خراسان در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اختلاف نرخ اوره جهانی با نرخ‌‌‌ فروش شرکت به استحضار می‌‌‌رساند ضمن تایید این تفاوت نرخ به دلیل تاثیر قیمت کم فروش محصول در بخش داخلی، این موضوع همواره مورد اشاره و اعتراض این شرکت بوده است و در این خصوص قبلا مکاتباتی انجام شده است.

در بخش فروش صادراتی محصول این مجتمع دارای بالاترین نرخ فروش صادراتی در ۶ ماه و دوره یک ماهه مهر نسبت به سایر رقبا بوده است. لازم به ذکر است فاصله فروش هر محموله صادراتی تا تحویل و ثبت در سیستم مالی حدود ۳-۴ هفته و برای کلیه تولیدکنندگان این محصول صادق است. بنابراین مقایسه قیمت‌های روز مجلات که بر اساس قیمت‌های عرضه روز است، با قیمت‌های عملکردی مقایسه درستی نیست.

همچنین با توجه به روند روبه‌رشد قیمت‌‌‌ اوره در بازارهای صادراتی در یک ماه گذشته این مجموعه اقدام به انباشت محصول در انبار فله بندرعباس خود (۲۵‌هزار تن) کرده است تا با بهر‌‌‌ه‌‌‌گیری از شرایط بازار با قیمت مطلوب و با هدف تامین حداکثری حقوق سهامداران و تحقق ارزآوری، فروش این محموله را به انجام رساند.

ثامید: شرکت توسعه و عمران امید نتایج برگزاری مزایده فروش واحدهای پروژه طاهرخانی و طیب و زمین قنات ۲ را در سامانه کدال منتشر کرد. این شرکت پیش‌تر آگهی مزایده تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه‌های طاهرخانی و طیب و زمین قنات ۲ را در روزنامه‌های کثیرالانتشار سراسری و محلی در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به چاپ رسانده بود. در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰ بازگشایی پاکات به انجام رسید و با عنایت به بازگشایی انجام شده بر اساس نتایج به دست آمده واحدهای پروژه‌‌‌های طاهرخانی و طیب و زمین قنات۲ با مبلغ مورد توافق ۶/ ۷۷ میلیارد تومان به فروش رسیده است و نحوه تسویه به صورت نقد و اقساط است.

ثاباد: شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران باستناد بند یک صورتجلسه مورخ ۰۲/ ۰۵/ ۱۴۰۰ و شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان به‌استناد توافق‌نامه مورخ ۰۱/ ۰۵/ ۱۴۰۰ حق‌السهم خود از ملک پروژه آرامش واقع در منطقه قاسم آباد، خیابان شریعتی، خیابان مروارید، نبش مروارید ۳ (نبش جنوبی) را با قیمت پایه از طریق مزایده کتبی واگذار می‌کند. عرصه متعلقه کل آن ۲۱۲۴ مترمربع است که از این متراژ معادل ۹۴/ ۲ دانگ از شش‌دانگ (۴۹درصد) متعلق به شرکت آبادگران ایران و الباقی آن معادل ۰۶/ ۳ دانگ از شش‌دانگ (۵۱درصد) متعلق به شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان است. زمان برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۱۰ آذر ۱۴۰۰ اعلام شده است.

حفارس: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس از انعقاد قرارداد مهم حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا در سال ۱۴۰۰ خبر داد. طرف قرارداد، شرکت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان‌شرقی به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران و مبلغ قرارداد ۸۰‌میلیارد تومان اعلام شده است. ضمنا نحوه تسویه به این صورت است که پس از ارائه هر صورتحساب به صاحب کالا پس از بررسی مدارک مثبته توسط کارفرما ظرف یک ماه پس از کسورات قانونی، مبلغ قابل پرداخت، پرداخت می‌شود. جزئیات قرارداد به شرح ذیل است:

 حمل ۱۶۰ هزار تن گندم از استان‌‌‌های مبادی (خوزستان- بندر امام خمینی) به شهرهای داخل استان و سایر استان‌‌‌های کشور بر اساس اعلام صاحب کالا

  افزایش یا کاهش موضوع و مدت قرارداد تا ۲۵ درصد توسط صاحب کالا

 مدت قرارداد ۵/ ۴ ماه از تاریخ ۱۵/ ۰۸/ ۱۴۰۰ الی ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ قابل تمدید است

  تاریخ شروع به کار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰