پلمب ۱۶ تجهیز شهربازی در اصفهان

حسین پوری‌رحیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کل تجهیزات فعال در شهربازی‌های استان اصفهان را ۷۴۷ مورد اعلام کرد و گفت: وسائل بازی در همه شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است.

وی گفت: احتمال خرابی و مشکل فنی در تجهیزات برقی و مکانیکی شهربازی‌ها وجود دارد اما شهرداری‌ها نیز باید در زمینه استانداردسازی زمین‌های بازی و تجهیزات آن با اداره استاندارد همکاری کنند زیرا بی‌توجهی به این موارد خطرات جبران‌ناپذیری به‌همراه دارد.

این کارشناس، تغییر و تحول در شهرداری‌ها را یکی از دلایل کم‌توجهی به برخی شیوه‌نامه‌های موجود و توصیه‌های مهم استانداردسازی مراکز تفریحی دانست و گفت: هشت زمین جدید به‌تازگی به مجموعه‌های بازی در برخی از شهرهای استان اضافه شده است و شهرداری‌ها باید برای بهره‌برداری از آنها، تاییدیه اداره استاندارد را اخذ کنند.

پوری‌رحیم با بیان اینکه بازرسی‌ شهربازی‌ها هر سه ماه یک‌بار توسط کارشناسان انجام می‌شود، یادآور شد: این مراکز تفریحی باید سالانه گواهینامه سلامت دریافت کنند.

کارشناس ایمنی شهربازی اداره کل استاندارد اصفهان از خانواده‌ها خواست که در استفاده از وسائل بازی در پارک‌ها به تناسب سن و وزن کودکان با تجهیزات توجه کنند.

پوری‌رحیم تاکید کرد: خانواده‌ها نباید اصرار کنند کودکان آنها از تجهیزاتی استفاده کنند که مناسب سن آنها نیست زیرا این اقدام می‌تواند سبب بروز حوادث ناگواری شود.

وی از بهره‌برداران شهربازی‌ها نیز خواست تا یک ماه قبل از بهره‌برداری برای تمدید گواهینامه استاندارد اقدام کنند زیرا هرگونه خسارت جانی ناشی از رعایت نکردن استانداردها قابل جبران نخواهد بود.