ایمنی شرط اول و لازم

در همین رابطه می‌توان صحبت‌های مدیرعامل فولاد مبارکه را در گرامی داشتن حافظان ایمنی سرمایه‌های انسانی این مجموعه مرور  کرد.

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه که به مناسبت روز آتش‌نشان در جمع آنان حضور پیداکرده بود  ضمن دیدار چهره به چهره با آتش‌نشانان روز آتش‌نشانی و ایمنی را به آن‌ها تبریک گفت و افزود: با عنایت به اهمیت ایمنی و امنیت در صنعت همواره قدردان زحمات شما هستیم. وی گفت: در مجموعه‌ای که به‌واسطه تولید و دیگر موارد، سطح ایمنی بالایی را طلب می‌کند، آتش‌نشانی باید همواره با واکنش سریع برای کمک‌رسانی به شرکت و محیط پیرامون آماده باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به رکوردها و اتفاقات خوب در مجموعه افتخار کنیم که به لحاظ ایمنی الگو باشیم. باید به لحاظ ایمنی در کشور به‌عنوان یک الگو مطرح باشیم و در عرصه بین‌الملل نیز جایگاه خود را ارتقا دهیم. وی تأکید کرد: برای بهتر شدن در حوزه ایمنی نه‌تنها باید آمار حوادث کاهش و رتبه میان سایر فولادسازان بهتر شود؛ بلکه باید برای به صفر رساندن حادثه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری صورت گیرد. به خاطر داشته باشیم به صفر رساندن حوادث با برنامه‌ریزی، تلاش، توجه و نظارت مؤثرتر بر فرایندها و کارها امکان‌پذیر است.

طیب نیا خاطرنشان کرد: اگرچه فولاد مبارکه در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله تولید و ایمنی و آتش‌نشانی الگو است و زحمات همکاران در این زمینه قابل‌تقدیر است؛ اما به دلیل اهمیت حفظ جان همکاران و ارزش والای سرمایه‌های انسانی باید تأکید کنم که انتظارات ما برآورده نشده است و باید برای ارتقای ایمنی کارکنان شرکت و همکاران پیمانکار برنامه‌ریزی و دقت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مجموعه فولاد مبارکه برای امیدآفرینی در جامعه و رقم‌زدن اتفاقات خوب همه تلاش خود را می‌کنند؛ اما یک حادثه هرقدر که کوچک باشد و حتی برای فردی که از بیرون به مجموعه ما آمده رخ دهد، تمام شیرینی‌ها را به کام کارکنان و مسوولان سازمان تلخ می‌کند. باید بررسی کنیم هر جا نیاز به اصلاح فرایند احساس می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل اقدام شود.

وی اضافه کرد: حوادث در هر سطحی ناراحت‌کننده است و کام کل سازمان را تلخ می‌کند؛ بنابراین باید تلاش کنیم که تا کارخانه بدون حادثه باشد و رسیدن به این نقطه هدف‌گذاری شده و آرزوی ما است. در این راه و در عرصه ایمنی، همکاران کارگروه آتش‌نشانی و ایمنی نقش بیشتری دارند تا بتوانیم در ادامه نیز افتخارات بیشتری را برای شرکت و کشور عزیزمان رقم بزنیم.