اصفهان صاحب شرکت تعاونی عمران و توسعه می شود

سهل‌آبادی در ابتدای این نشست با اشاره به برخی چالش‌های شهر اصفهان مثل آلودگی هوا، کاهش سرمایه‌گذاری و کمبود آب گفت: اصفهان از داشتن یک خط هوایی اختصاصی محروم است، کارگران و کارفرمایان به‌واسطه شرایط اقتصادی تحت‌فشار هستند،  شاخص اعتماد کاهش پیداکرده  و عموم جامعه به منافع ناشی از برخی طرح‌ها و  فعالیت‌های اقتصادی دسترسی ندارند که در این میان کارگران و بازنشستگان ازجمله اقشاری هستند که علاوه بر تحمل فشارهای اقتصادی، امیدواری کمتری برای تامین آتیه خوددارند.

این فعال اقتصادی خوش‌نام اصفهانی در ادامه گفت: ایده تشکیل نهاد، شرکت یا مجموعه‌ای که بتواند منافع  و ارزش‌افزوده ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با شهرستان اصفهان را به‌صورت عادلانه‌تر باز توزیع کرده و عموم شهروندان اصفهانی به‌ویژه کارگران از محل آن منتفع شوند در جلسات کانون کارفرمایان استان اصفهان مطرح شد و سپس با توجه قانون تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها که ذیل سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تدوین‌شده بود، به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه حضور دولت جهت نظارت در زمان تاسیس و نهادهای بخش خصوصی برای قوت بخشی به امور همراه با مشارکت عام شهروندان اصفهانی در کنار نهادهای مدنی همچون اتاق تعاون، تشکل‌های کارگری و بازنشستگان جهت تحقق این امر در شهرستان اصفهان خواهد بود.

سهل‌آبادی تاکید کرد نتیجه سه سال جلسه، مشاوره و رایزنی با نهادهای مدنی و مسوولان استانی این شد که امروز اعلام کنیم پذیره‌نویسی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۸۹ با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان و حضور اعضای هیات موسسی متشکل از اقشار مختلف مردم، نمایندگان کارگری و بخش خصوصی در شرف انجام است. بر این اساس اهالی و ساکنان شهرستان اصفهان به‌شرط سنی بالای ۱۸ سال  مجاز به عضویت و سهامداری در این شرکت هستند، شرکتی که یکتا و غیرقابل تکرار است و می‌تواند از فعالیت‌ها، طرح‌ها، زمین‌ها و املاک قابل‌واگذاری در بخش‌های تولیدی ، توزیعی، و خدماتی که برگزاری مزایده به صلاح یا صرفه نباشد با تایید کمیسیون‌های دولت با ترک تشریفات مزایده مطابق ماده ۵ قانون توسعه و عمران شهرستان استفاده کند.

عضو هیات موسس شرکت تعاونی در حال تاسیس توسعه و عمران شهرستان اصفهان در این نشست از کلیه شهروندان شهرستان اصفهان دعوت کرد تا از هفتم تا دهم مهرماه جاری با شرکت در پذیره‌نویسی سهام این شرکت تعاونی، به خلق ثروت پاک و ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و فرزندانشان اقدام کنند.

در  ادامه میثم مداحی مدیرکل فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان که عضو هیات موسس شرکت تعاونی یادشده نیز هست، گفت :اعضای موسس تا زمان تشکیل اولین مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره از سوی حداقل ۱۲۰۰۰ نفر سهامدار( بر اساس قانون حداقل اعضای تعاونی باید نیم درصد جمعیت شهرستان باشد) فعالیت خواهند کرد تا بر انجام  صحیح فرآیندها و تصویب اساسنامه  نظارت کنند، هر فرد حداکثر می‌تواند ۱۵۰۰ سهم به ازای هر سهم ده هزار ریال معادل هزار تومان از سهام شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان را خریداری کند که در ابتدا یک‌سوم مبلغ معادل ۵۰۰ هزار تومان را به شماره‌حساب تعیین‌شده برای شرکت واریز و سپس  پس از تکمیل فرم تقاضا و تایید هیات اجرایی پذیره‌نویسی سهام‌دار این شرکت شوند که در ادامه و پس از تایید مابقی مبلغ را هم که حداکثر برای هر فرد یک‌میلیون تومان خواهد بود را واریز کنند.

به گفته مداحی این شرکت تعاونی می‌تواند با تشکیل شرکت‌های تخصصی در زیرمجموعه خود برای شرکت در طرح‌های سودآور اقتصادی پس از کسب گریدهای لازم شرکت کند، همچنین تا میزان ۲۵  درصد از نرخ مالیات موضوع ماد۰ ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم  مطابق ماده ۱۱ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی  معاف خواهد بود و بدون رعایت ترتیب مندرج در ماده ۲۰ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم، سهام بنگاه‌های دولتی که  کالاها و خدمات تولیدی آن‌ها در شهرستان اصفهان عرضه می‌شود را از طریق مذاکره در اختیار بگیرند.

او افزود این تعاونی همچنین در تملک اراضی واقع در بافت های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی معماری از طریق پرداخت حقوق دولتی، نسبت به استفاده از تسهیلات قانونی موجود اقدام کند، امری که نویدبخش توسعه شهری و ایجاد پشتوانه قوی برای شرکت مذکور با سهامداری عامه مردم شهرستان اصفهان است.

همچنین روح‌الامین امیری دیگر عضو هیات موسس شرکت تعاونی در حال تاسیس بانام شرکت تعاونی توسعه و عمران اصفهان گفت: هر شهروند ساکن اصفهان که متولد این شهرستان یا مدرک سکونت یا مدرک شغلی در شهرستان اصفهان را دارا باشد می‌تواند در این پذیره‌نویسی شرکت کرده و به‌عنوان سهام‌دار در مجمع عمومی آن حضورداشته باشد، شرکتی که بنا بر اساسنامه پیشنهادی، اعضا، مدیران و شاغلان در آن نیز با شرایطی که مقرر خواهد شد باید از میان حداقل ۱۲۰۰۰ سهامدار- شهروند اصفهانی انتخاب شوند.

    پذیره نویسی برای عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان اصفهان به صورت حضوری و در محل اتاق تعاون اصفهان به آدرس میدان فیض، نبش چهارراه رکن الملک صورت می‌گیرد. شهروندان علاقه‌مند به عضویت در این تعاونی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۳۱۳۶۶۲۶۶۸۰ و ۰۳۱۳۶۶۸۵۶۶۴ اتاق تعاون اصفهان تماس بگیرند.

شهروندان اصفهانی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/isfahantose  مراجعه کنند. شماره حساب شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نزد بانک توسعه تعاون شعبه بزرگمهر اصفهان نیز به این شرح است:

شماره حساب: ۱۴۱۹۲۱۱۵۷۳۸۲۲۶۱