نوسازی تاندم میل نورد سرد

افزایش توان رقابت و تنوع تولید با نوسازی خط تاندم

غلامرضا سلیمی تصریح کرد: در همین زمینه، یکی از اقداماتی که طی چند مرحله در دستور کار قرار گرفت و در حال اجراست، به‌روزرسانی خط تاندم نورد سرد شرکت است. با به بار نشستن این پروژه خواهیم توانست گریدهایی را که تاکنون نمی‌توانستیم تولید کنیم با کمترین میزان ضایعات و با عرض‌های متفاوت و البته با کمترین میزان مصارف انرژی و مواد اولیه تولید نماییم.

وی با بیان این‌که به‌روزرسانی‌ها توان رقابت‌پذیری شرکت را نیز افزایش خواهد داد تصریح کرد: از چند سال قبل برنامه نوسازی خط تاندم و به عبارت دیگر به‌روز کردن خط تاندم میل و تغییر سیستم اعمال فشار غلتک‌ها روی ورق در دستور کار بود؛ اما ازآنجا‌که فقط فولاد مبارکه در کشورمان توان تولید ورق‌های سرد موردنیاز بسیاری از صنایع داخلی را دارد، کمبود عرضه محصول به بازار می‌تواند التهاب بازار داخل را به همراه داشته باشد؛ بنابراین فولاد مبارکه نمی‌توانست خطوط تولید را متوقف کند. البته مشکلات دیگری نظیر تحریم‌ها و عدم امکان حضور کارشناسان خارجی در کشورمان و نبود دانش لازم برای به‌روزرسانی خطوط نیز مشکل دیگری بود که این کار را با تأخیر بیشتر مواجه ساخت.

پذیرفتن ریسک بالای توقفات با مدیریت کردن میزان تولید در زمان‌های مختلف

معاون بهره‌برداری افزود: علی‌رغم همه مشکلات یادشده، با توجه به این‌که نمی‌توانستیم متوقف شویم و از عرصه رقابت جا بمانیم، خطر این توقفات را با مدیریت میزان تولید در زمان‌های مختلف متقبل شدیم و از سال گذشته تصمیم گرفتیم پروژه نوسازی تاندم پنج‌قفسه‌ای نورد سرد فولاد مبارکه را عملیاتی

کنیم.