صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه بزرگ‌ترین صندوق خطرپذیر کشور است

. به گزارش دنیای اقتصاد  حسین افشین در نشست با زیست بوم نوآوری و فناوری گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: باعث افتخار است که اولین سفر استانی خود را از اصفهان آغاز کردم؛ نسبت به فعالیت های  شرکت فولاد مبارکه آشنایی کامل دارم و خوشحالم که بزرگ‌ترین صندوق خطرپذیر کشور، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری یک همتی در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه محقق شده است. این صندوق با ایده و مدیریت خوبی ایجاد شده و تسلط مدیران عامل آن و شرکت فولاد مبارکه بر حوزه نوآوری و فناوری گواهی بر این موضوع است.

 معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: حتماً رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا بودجه صندوق CVC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه بتواند از یک همت به ۴ همت افزایش پیدا کند و از مدیرعامل فولاد مبارکه هم می‌خواهم تا در این زمینه از ما حمایت کند تا این اتفاق رقم بخورد چراکه در صورت افزایش بودجه این صندوق به‌عنوان صندوق نمونه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، تحول بزرگی در صنعت فولاد کشور محقق خواهد شد.

افشین ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اولین صندوقی است که راه خود را به درستی انتخاب کرده و در حال حرکت است؛ این صندوق اصطلاحاً جاده‌بازکن صندوق‌هایی خواهد بود که قرار است از این به بعد شکل بگیرند، لذا قول می‌دهیم که از این صندوق حمایت کنیم. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی برای صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه تعریف کرده‌ و در صورت تکمیل اسناد این صندوق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی دیگر نیز تایید خواهد شد و آمادگی خود را برای حمایت‌های بیشتر اعلام می‌کنیم.