معرفی کتاب  1 copy

 ازاین‌رو آخرین مدخلی که در فرهنگنامه جدید شکل می‌گیرد «راه‌حل تشکیل یک دولت» است و تمام امید به نتیجه رسیدن چنین راه‌حلی نگرش و رویکرد شفاف نسبت به این مسئله است که در آینده بین ظالم و مظلوم چگونه صورت‌بندی می‌شود. طبیعی است ماهیت چنین رابطه‌ای ممکن است به وضع تغییرات لازم برای نیل به آن هدف را نیز تعیین کند. جدیدترین حمله اسرائیل به غزه، هزاران فلسطینی را کشته و راه را برای تصرف زمین دیگری از سوی اسرائیل باز کرد. نیاز به همبستگی با فلسطینی‌ها هرگز بیشتر از این نبوده است. ایلان پاپه و نوام چامسکی، دو صدای پیشرو در مبارزات برای آزادی فلسطین، در مورد راه پیش روی فلسطینی‌ها و چگونگی فشار جامعه بین‌المللی به اسرائیل برای پایان دادن به نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین بحث می‌کنند. «درباره فلسطین» دنباله کتاب تحسین‌شده آن‌ها «غزه در بحران» است.

نوام چامسکی به‌طور گسترده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منتقدان سیاست خارجی ایالات‌متحده در جهان شناخته می‌شود. او کتاب‌ها، مقالات و مقالات متعددی در زمینه سیاست جهانی، تاریخ و زبان‌شناسی منتشر کرده است. از سال 2003 او یک ستون ماهانه برای سندیکای نیویورک‌تایمز نوشته است. از کتاب‌های اخیر او می‌توان به Masters of Mankind و  Hopes and Prospects اشاره کرد.

نوام چامسکی، زاده  7 دسامبر 1928، زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه‌های سیاسی هریس، انگیزه‌ای شد تا او رشته  زبان‌شناسی را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه  تکنولوژی ماساچوست به‌عنوان استاد زبان‌شناسی در حال تدریس است.